۴۰ درصد مبتلایان به کرونا دردهای عضلانی دارند

پزشکان بر اساس شواهد بالینی می گویند: ۴۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا، دردهای عضلانی به ویژه درد مفاصل را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایمنا، عباس میرزایی متخصص بیماری‌های عفونی افزود: عفونت‌های ویروسی مانند کرونا باعث درد و التهاب عضلات می‌شود و دردهای عضلانی و مفاصل از مهمترین علائم ابتلاء به این بیماری است و اگر فرد مبتلا به کرونا این دردها را احساس می‌کند با نظر پزشک می‌تواند از داروهای هیدروکسی کلروکین استفاده کند.

وی اظهار کرد: احساس درد در برخی از مبتلایان به کرونا در ناحیه شانه و کمر بسیار زیاد است و برخی از مبتلایان نیز در شروع یا طول بیماری از کمردرد شکایت دارند. اگر دردهای عضلانی شدت بیشتر یافت می‌تواند نشانه‌ای از شدید شدن بیماری یا افت سطح اکسیژن خون باشد و باید به پزشک مراجعه کنند.

میرزایی با بیان اینکه سهم دردهای عضلانی در مبتلایان به کرونا نسبت به دردهای مفصلی بیشتر است، ادامه داد: دردهای عضلانی در مبتلایان به این بیماری حدود یک هفته تا ۱۰ روز ادامه دارد و این درد تمام اعضای بدن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی افزود: برخی از افرادی که ناقل کرونا هستند، درد عضلانی در آنها بسیار کم است. آنها نیز باید خود را قرنطینه کرده و در خانه بمانند تا باعث گسترش و انتقال بیماری به سایر افراد نشوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی، کرونا را ویروسی دانست که با تغییر شرایط محیطی، نوع فعالیتش تغییر می‌کند.

وی گفت: در ابتدای شیوع این ویروس در دنیا نشانه‌های تنفسی را در افراد بیمار شاهد بودیم که به تدریج نشانه‌های این علامت به سمت اختلالات بویایی و چشایی، مشکلات گوارشی و اکنون نیز دردهای عضلانی سوق پیدا کرده است.

به گفته میرزایی، دردهای عضلانی در ناحیه شانه، کمر، پا و ران در شرایط کنونی باید جدی گرفته شود و باید با مراجعه به پزشک اقدامات درمانی برای تسکین و کاهش این دردها انجام داد و در صورت مثبت بودن به کرونا، استراحت کرده و از تماس با دیگران خودداری شود.

وی تصریح کرد: هرگونه فشار عصبی و استرس را مبتلایان به کرونا در خود کنترل کرده و تغذیه درست شامل مصرف میوه و سبزی، پروتئین، لبنیات و غیره داشته باشند و نگرانی به خود راه ندهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 460809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.