سازمان غذا و داروی آمریکا با استفاده گسترده از واکسن فایزر موافقت کرد

کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی ایالات متحده متشکل از متخصصان مشاور دولت، روز پنج‌شنبه با استفاده گسترده از واکسن کرونای ساخته شده توسط شرکت فایزر برای واکسیناسیون عمومی در این کشور موافقت کرد.

به گزارش ایمنا، به این ترتیب آمریکا تنها یک گام دیگر با آغاز واکسیناسیون عمومی برای جلوگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ که تا کنون حدود ۳۰۰ هزار کشته در این کشور برجای گذاشته، فاصله دارد.

جلسه رأی‌گیری این کمیته با ۱۷ رأی موافق، ۴ مخالف و یک رأی ممتنع به پایان رسید و بر اساس آن مشاوران نتیجه گرفتند که واکسن ساخته شده توسط فایزر و شریک آلمانی آن بیون‌تک، برای استفاده اضطراری در بزرگسالان و نوجوانان بالای ۱۶ سال سن ایمن و مؤثر به نظر می‌رسد.

به این ترتیب اکنون همه نگاه‌ها به سمت تصمیم گیرندگان نهایی در سازمان غذا و داروی آمریکاست و انتظار می‌رود با اعلام نظر آنها که به گفته دکتر پیتر مارکس، مدیر بخش واکسن این سازمان حداکثر تا یک‌هفته دیگر اعلام خواهد شد، واکسیناسیون عمومی آغاز شود.

تأیید این واکسن از سوی کمیته مشورتی در حالی انجام می‌شود که واکنش آلرژیک تزریق این واکسن به دو نفر در بریتانیا، پرسش‌هایی را درباره سطح ایمنی آن مطرح کرده بود. کمیته مشاوران اعلام کرد که بر اساس بررسی‌های آنها، فواید استفاده از آن بیش از خطرات احتمالی آن است.

این تصمیم در حالی گرفته شده که شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در ایالات متحده به طور قابل توجهی رو به افزایش است و تا کنون آلوده شدن بیش از ۱۶ میلیون نفر به ویروس کرونا در این کشور تأیید شده است.

منبع: یورونیوز

کد خبر 460756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    واکسن فایزر در حال حاضر آماده تزریق به 17 ملیون آمریکایی است و ایران هنوز سفارشی به هیچ کجا نداشته ، پس دیگه مطمئن هستیم که هیچ مسئولی دلش به حال ملت نسوخته و اگر کرونا در جهان ریشه کن بشه حالا حالا ها در ایران تلفات خواهد گرفت