تشکیل واحد مشاوره در کلانتری فریدن

دادستان عمومی و انقلاب فریدن گفت: واحد مشاوره در کلانتری فریدن در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران جدیدی امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف دادستان صیانت از حقوق عامه است، اظهار کرد: تصویب و ابلاغ دستورالعمل‌های نظارت و پیگیری حقوق عامه، تعیین نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن و حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در قوه قضائیه نشان از اهمیت این تکلیف و دغدغه مسئولان این مجموعه به ویژه ریاست قوه قضائیه است.

وی با اشاره به فعالیت معادن و لزوم رعایت حقوق کارگران آن‌ها و فراهم کردن امکانات مقتضی از سوی بهره‌برداران معادن برای کارگران، تصریح کرد: فعالیت‌های انسان اثرات مختلفی بر محیط زیست، بهداشت و سلامت عمومی دارد، بنابراین فعالیت معادن این شهرستان نیز باید در چارچوب قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

دادستان عمومی و انقلاب فریدن از آزادی شش زندانی جرایم غیر عمد محبوس در ندامتگاه این شهرستان خبر داد و گفت: با همت ناحیه مقاومت بسیج فریدن، سپاه صاحب‌الزمان و انجمن حمایت از زندانیان فریدن، زمینه آزادی این تعداد زندانی فراهم و به آغوش خانواده بازگشتند و امیدواریم با کمک مالی خیران شهرستان سایر محکومان مالی زندان فریدن نیز آزاد شوند.

جدیدی افزود: در ندامتگاه فریدن زندانیان شهرستان‌های فریدون‌شهر، بویین‌میاندشت و چادگان نیز نگهداری می‌شوند، لذا شعبه‌ای از شورای حل اختلاف فریدن نیز در این ندامتگاه مستقر شده است.

وی افزود: برای شناسایی و انتخاب اعضای فعال انجمن حمایت از زندانیان و استفاده از کمک‌های مادی و معنوی آنان در کمک به خانواده‌های زندانیان و آزادی محبوسان جرایم غیر عمد تلاش خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب فریدن از تشکیل واحد مشاوره در کلانتری این شهرستان با هدف پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا خبر داد و تأکید کرد: واحد مشاوره در افزایش آمار صلح و سازش نیز نقش مؤثری خواهد داشت.

جدیدی با اشاره به اطاله دادرسی پرونده‌های مرجوع به کارشناس، گفت: کمبود تعداد کارشناس رسمی مرتبط در حوزه دادگستری فریدن و بُعد مسافت شهرستان با مرکز استان از دلایل این مسئله است.

وی با اشاره به برنامه‌های قوه قضائیه در برخورد با گران فروشی، احتکار و ناقضان حریم سلامت روان و جان مردم و حقوق عامه گفت: با توجه به وضعیت جامعه از نظر شیوع بیماری کرونا سلامت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خط قرمز دستگاه قضائی است و در این زمینه با افراد حقوقی و حقیقی که قوانین را نقض کنند بر اساس مقررات برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب فریدن گفت: در زمینه نظارت و احیای حقوق عامه به کمک رسانه‌ها نیاز داریم.

وی تأکید کرد: شهروندان با ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک به کاهش مراجعات حضوری به دادسرا کمک و از خدمات الکترونیک قوه قضائیه نیز استفاده کنند.

کد خبر 460690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.