به‌زودی «مرکز نوآوری شهری» در کرمان راه‌اندازی می‌شود

شهردار کرمان از راه‌اندازی «مرکز نوآوری شهری» به‌عنوان مرکز شتاب‌دهنده ایده‌های کسب‌وکار و استارت‌آپ‌ها در شهر کرمان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم‌زاده در این باره اظهار کرد: با راه‌اندازی مرکز نوآوری شهری، صاحبان ایده کسب‌وکار و استارت‌آپ می‌توانند در این مرکز، ایده خود را مطرح کرده و پرورش دهند تا به مرحله اجرایی و تولید محصول برسد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد شهری نیازمند توجه ویژه‌ای به کارآفرینی است و کارآفرینی در عصر جدید، ارتباط تنگاتنگی با حوزه فناوری دارد.

شهردار کرمان اضافه کرد: تعامل ویژه با دانشگاه آزاد در راه‌اندازی مرکز نوآوری شهری و حمایت و پرورش ایده‌های کسب‌وکار موجب توسعه اقتصاد شهروندان و به تبع آن، اقتصاد شهر می‌شود.

وی افزود: کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار برای مردم، ارزش افزوده ایجاد می‌کند و شهر را هم منتفع خواهد کرد؛ هرچند ما در این رابطه به‌دنبال انتفاع شهرداری نیستیم و این اقدام را به‌عنوان مسئولیت اجتماعی خود انجام می‌دهیم.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: «خانه شهروند کارآفرینی و توانمندسازی» که در دو حوزه فعالیت‌های استارت‌آپی ها و کسب‌وکارهای خانگی در سطح محله‌ها فعالیت دارد نیز، چندی پیش در همین راستا به بهره‌برداری رسید.

وی تأکید کرد: شهرداری با هدف شتاب بخشیدن به اشتغال‌زایی در شهر کرمان با استفاده از فناوری و نوآوری، اقدام به همکاری با دانشگاه آزاد کرده است.

شهردار کرمان یادآور شد: در چارچوب یک تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز مرکز نوآوری شهری کرمان را تأمین خواهد کرد.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم این تفاهم‌نامه هرچه زودتر تنظیم و به تأیید شورای محترم شهر کرمان نیز برسد و تا قبل از پایان سال، شاهد آغاز به‌کار این مرکز باشیم.

کد خبر 460651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.