رشد نقدینگی و دو نرخی بودن ارز از عمده دلایل گرانی است

وزیر صمت گفت: رشد نقدینگی و دو نرخی بودن ارز را از عمده دلایل گرانی است اما با وجود همه این شرایط با وفور کالا در کشور مواجهیم، فروشگاه‌های ما برخلاف فروشگاه دیگر کشورها خالی نشد.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی اظهار کرد: همه محصولات فولادی (ورق و اسلب) باید در بورس کالا عرضه شوند و همه تولیدکنندگان فولادی موظف به ارائه تولید خود در بورس کالا هستند.

وی با اشاره به اینکه سقف عرضه فولاد، در بورس نیز برداشته شده است، ادامه داد: کف عرضه فولاد ۲۰ میلیون تن است و محصولات نهایی فولاد نیز باید در بورس کالا عرضه شوند که با مجموعه این اقدامات به سمت متعادل شدن قیمت‌ها در بازار خواهیم رفت.

وزیر صمت با بیان اینکه وزارت صمت مدافع تولید و تنظیم بازار است، اضافه کرد: در بازار مداخله نداریم اما هر جا لازم باشد نظارت و کنترل‌ها را توسط ستادهای تنظیم بازار در کشور و کارگروه‌های استانی انجام خواهیم داد.

رزم حسینی با اشاره به رشد نقدینگی در کشور، تصریح کرد: رشد نقدینگی نباید به سمت کالاهای مزیت دار برود که سبب ایجاد قیمت‌های کاذب در بازار شود، قانون‌گذار عرضه کالاها را در بورس برای حل این مشکل تشخیص داد.

وی با اشاره به وظایف و ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: تولید کنندگان مجاهدان اقتصادی هستند که در این شرایط سخت اقتصادی با وجود تمامی تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که کرونا به وجود آورده است، باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وزیر صمت، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و کارگروه‌های استانی را از ظرفیت‌های مهم برای پیگیری و حل مشکلات تولیدکنندگان به خصوص در این شرایط دانست.

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت واحدهای خرد، کوچک و متوسط، خاطرنشان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حمایت از این مهم را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه وزارت صمت مسئولیت سنگینی را در این شرایط بر عهده دارد، ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه جنگ تمام عیار اقتصادی را برای کشور به وجود آورده است، با کرونا نیز دست و پنجه نرم می‌کنیم که در این شرایط، مسئولیت وزارت صمت به خصوص در تأمین معیشت مردم خطیر می‌باشد.

وزیر صمت تأمین معیشت مردم را از اولویت‌های این وزارتخانه دانست و بیان کرد: بیش از سنوات گذشته نهاده‌ها را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین اقلام مربوط به معیشت مردم قرار داده‌ایم.

وی رشد نقدینگی و دو نرخی بودن ارز را از عمده دلایل گرانی دانست و افزود: اما با وجود همه این شرایط با وفور کالا در کشور مواجهیم، فروشگاه‌های ما برخلاف فروشگاه دیگر کشورها خالی نشد.

وزیر صمت در خصوص تأمین اقلام مرتبط با کرونا، گفت: در اقلام مهم مرتبط با کرونا از جمله ماسک، ونتیلاتور و کاورال پزشکی به خودکفایی رسیده‌ایم و شرایط بسیار خوبی نیز داریم.

گفتنی است که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری اصفهان آخرین وضعیت و راهکارهای تولید حداکثری شرکت پلی اکریل، مشکلات واحدهای فولادی استان و واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی بویژه چگونگی تأمین مواد اولیه آنها مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین بررسی مشکلات قطعه سازان خودرو، نساجی، پوشاک، مواد شیمیایی وپلیمری از دیگر موارد مطرح شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اصفهان بود.

کد خبر 460643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.