حمایت شهرداری مشهد از کسب و کارهای اینترنتی

مدیر کل اداره هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد با بیان اینکه کسب و کارهای اینترنتی یکی از کسب و کارهای نوینی هستند که در دهه های اخیر توانسته اند جایگاه خوبی در ارائه خدمات، آموزش و فروش محصول داشته باشد، از توافقات و مذاکراتی در جهت حمایت از این کسب و کارهای اینترنتی خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی قناویزچی با اشاره به اینکه شهر مشهد مقدس هر ساله میزبان میلیون‌ها زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است، اظهار کرد: بیشتر کالاهایی که به عنوان سوغات مشهد در سبد سوغات زائر قرار می‌گیرد ساخت کشور چین است.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از موضوعات کاری معین اقتصادی شهرستان استفاده از ظرفیت‌های حوزه کسب و کار در مشهد است تا با استفاده از این ظرفیت‌ها با نظارت و کیفی سازی علاوه بر رفع مشکلات در حوزه کسب و کار این موضوع را نیز توسعه دهیم.

قناویزچی با اشاره به ضرورت استفاده از کسب و کار اینترنتی در اشتغال زایی، تصریح کرد: با توسعه کسب و کار آنلاین می‌توان درآمد فعال و نامحدود ایجاد کرد؛ همچنین این نوع کسب و کار بدون محدودیت زمان و مکان، عدم محدودیت جغرافیایی، شروع با کمترین سرمایه، اتوماتیک سازی کسب و کار و استفاده مفید از زمان همراه است.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش کسب و کارهای اینترنتی در جامعه به عنوان بستر ارائه خدمات با نظارت و کیفی سازی، اظهار کرد: بسته‌های اینترنتی باید به توسعه کار و خدمات کمک کند و نه اینکه جایگزین شود.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد با اشاره به وجه تمایز کسب و کارهای اینترنتی با کسب و کارهای سنتی، تاکید کرد: کسب و کارهای اینترنتی از کیفیت بالا، سرعت در ارائه خدمات، امنیت بالا و کاهش هزینه‌ها همراه است، لذا باید در جامعه برای اینگونه کسب و کارها فرهنگ سازی صورت گیرد.

قناویزچی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کرونا موجب شده بسیاری از کسب و کارها کم رونق شود و یا افرادی بیکار شوند، کسب و کارهای اینترنتی با توجه به ویژگی‌های خاص خود چون ارائه خدمات و آموزش، بازار فروش و … توانسته بسیاری از این کسب و کارهای بیکار شده را فعال کند.

وی گفت: کسب و کار آنلاین مدل‌های مختلفی چون همکاری در فروش، ساخت فروشگاه اینترنتی، ارائه خدمات آنلاین، فروش محصولات دانلودی و آموزش و مشاوره آنلاین دارند که با توجه به امکانات و مهارت‌ها، فرد می‌تواند مدل کسب و کار مناسب خود را انتخاب کرده و کار را شروع کند.

مدیر کل اداره هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد با اشاره به مدل کسب و کار اینترنتی همکاری در فروش، اضافه کرد: در این راستا این اداره در جهت رونق مشاغل خانگی، توانمندسازی کار آفرینان و برندسازی تولیدات کارآفرینان به عنوان سوغات مشهد با ۱۰۰ اپلیکیشن خرید و فروش نرم افزار برای جانمایی محصولات تولیدات کارآفرینان توافقاتی صورت گرفته است.

قناویزچی با بیان اینکه مشهد به عنوان شهری که در این موضوع همیشه پیشتاز بوده است و استارت آپ ها و اپلیکیشن‌های خاصی در این شهر ارائه خدمات می‌دادند؛ افزود: کسب و کارهای اینترنتی باید به جایگاه حقیقی خود برسند و به عنوان برند مطرح شود؛ لذا در این راستا ما در اداره معین اقتصادی با حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در زمینه بستر سازی، ارائه خدمات و پشتیبانی به دنبال افزایش خدمات این گونه کسب و کارها هستیم.

وی با بیان اینکه برای این منظور جلساتی با پلیس فتا، انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، شرکت‌های اینترنتی و سازمان مشاغل شهری برگزارشده و همچنین مکاتبه‌ای با اتحادیه کسب و کارهای مجازی در تهران صورت گرفته است، تصریح کرد: بر اساس توافق صورت گرفته مکان‌هایی مانند فروشگاه‌های شهرما، ایستگاه‌های قطار شهری و پایانه‌های مسافربری را در اختیار صاحبان کسب و کارهای اینترنتی برای تبلیغ اپلیکیشن خود می‌گذاریم و در ازای آن می‌خواهیم افرادی که ما معرفی می‌کنیم برای آنها در اپلیکیشن خود پنجره‌ای برای فروش محصولات کارآفرین در نظر بگیرند.

مدیر کل اداره هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد تاکید کرد: این اقدام موجب می‌شود علاوه بر فروش محصول کارآفرین در اپلیکیشن، خدمات یا آموزشی که در اپلیکیشن قرار گرفته نیز تبلیغ صورت گیرد.

کد خبر 460640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.