آماده‌باش ستاد عملیات زمستانی شهرداری مشگین شهر

شهردار مشگین شهر از آماده‌باش ستاد عملیات زمستانی این شهرداری در شرایط نامناسب جوی بر اساس هشدارهای هواشناسی خبر داد.

رحمت انوری آذر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل سرما در شهر مشگین شهر، اعضای ستاد عملیات زمستانی شهرداری این شهر بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با بارش برف در نخستین روزهای آذرماه جاری در این شهر اقدامات لازم برای برف روبی و جلوگیری از یخ زدگی معابر با تعداد حدود ۱۸۰ نیروی ستاد عملیات زمستانی شهرداری آغاز شد.

شهردار مشکین‌شهر عنوان کرد: شهرداری برای برف روبی معابر یک دستگاه بولدوزر، دو دستگاه لودر، دو دستگاه خودروی سنگین مجهز به تیغه برف روب، پنج دستگاه کامیون و تعدادی خودروی سبک در اختیار دارد و در زمان بارش برف معابر شهری را با این ماشین‌آلات بازگشایی می‌کند.

انوری آذر خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در سال جاری مقدار ۲۰۰ تن نمک با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیون تومان خریداری کرده و در انبار قرار داده است و برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر، نمک پاشی خیابان‌ها از ساعات اولیه بامداد روز بارش  انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از نمک باشی در هنگام بارش برف و یخ‌زدگی معابر باعث از بین رفتن تدریجی آسفالت می‌شود، شهرداری با استفاده بیشتری از مخلوط نمک و ماسه به جای نمک فله‌ای در هنگام برف‌روبی معابر شهری این آسیب را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

شهردار مشگین شهر یادآور شد: در چند روز گذشته نیروهای شهرداری در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی کردند تا از شکستن آن‌ها جلوگیری کنند و این اقدام در زمان بارش برف تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، مشگین شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

کد خبر 460606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.