تاکسیرانان رودسر توان مالی برای نوسازی خودروهای خود را ندارند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری رودسر گفت: به دلیل الزام به دریافت نقدی وجوه طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده از سوی دولت، تاکسیرانان این شهر توان مالی برای نوسازی خودرو خود را ندارند.

قاسم خدادادی دشتکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با فراهم شدن طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، مالکان تاکسی فرسوده درون شهری سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری رودسر می‌توانند نسبت به نام نویسی از طریق سامانه اینترنتی اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور اقدام کنند.

وی افزود: در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رودسر ۴۵۴ دستگاه تاکسی فعال هستند که از این تعداد حدود ۱۸۳ دستگاه تاکسی فرسوده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری رودسر تصریح کرد: به دلیل ارائه نشدن تسهیلات بانکی از سوی دولت برای متقاضیان طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون‌شهری و نقدی بودن وجوه خرید خودرو، این طرح با استقبال اندک تاکسیرانان رودسر مواجه شده است به طوری که در سال جاری تنها دو راننده برای ثبت نام در این طرح به این سازمان مراجعه کرده‌اند.

خدادادی دشتکی گفت: به دلیل افزایش قیمت خودرو و نقدی بودی پرداخت وجوه طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده، تاکسیرانان این شهر توان مالی برای نوسازی خودرو خود را ندارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا تاکسیرانان را در وضعیت بسیار بد مالی و معیشتی قرار داده است، دولت باید برای حمایت از رانندگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری تسهیلات بانکی کم‌بهره از طریق طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده در اختیار این رانندگان قرار می‌داد تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه می‌رسید.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری رودسر خاطرنشان کرد: در این مرحله خودروهای سمندLX EF7 با قیمت ۱۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت مصوب ۱۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در سال ۱۳۹۹ نظر گرفته شده که بازه زمانی تحویل آن‌ها نیز یک تا چهار ماه است.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 460592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.