تجهیز ناوگان عملیات زمستانی شهرداری زنجان

معاون خدمات شهری شهردار زنجان از تجهیز ناوگان عملیات زمستانی و برف‌روبی شهرداری این شهر خبر داد.

بیوک شامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امسال ۱۴۷ دستگاه انواع ماشین‌آلات اعم از کامیون، گریدر، جرثقیل و برف روب در عملیات زمستانی شهرداری بکار گرفته می‌شود، اظهار کرد: ۶۳ دستگاه پمپ آب، ۱۰ دستگاه موتور برق، ۳۹ دستگاه کف‌کش و ۱۰ دستگاه پمپ باد نیز به این تجهیزات افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر، انهار کوی "اسلام‌آباد" و کوی "فرهنگ" پاکسازی و لایروبی شده است، اضافه کرد: در سال گذشته منازل شهروندان در کوی فرهنگ با طغیان نهر دچار آبگرفتگی شده بود که این مشکل با اصلاح و هدایت مسیر آب رفع شد.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان علت اصلی طغیان نهرهای داخل شهر را وجود چاه‌های جذبی دانست و افزود: آبگرفتگی تنها مشکل بافت‌های قدیمی نیست و ممکن است حتی در شهرک‌های اقماری نظیر گلشهر و کاظمیه هم اتفاق بیفتد.

شامی افزود: پیمانکار احداث شهرک‌های اقماری، کانال‌های هدایت آب‌های سطحی را بدون در نظر گرفتن درصد دبی آب جاری طراحی کرده است که در نتیجه آب‌های جاری به خیابان‌ها و منازل شهروندان سرازیر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رفتار شهروندان نیز در جلوگیری از آبگرفتگی بسیار مؤثر است، گفت: شهروندان باید از ریختن زباله در داخل انهار و کانال‌های هدایت آب، خودداری کنند.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان با بیان اینکه امسال نمک‌پاشی برای رفع یخ‌زدگی معابر به حداقل می‌رسد، عنوان کرد: شهروندان می‌توانند با به حداقل رساندن ترددهای خود در ساعات اولیه بارش برف علاوه بر کاهش آسیب به زیرساخت‌های شهری در حفظ محیط زیست همکاری کنند.

کد خبر 460589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.