بنزما ناجی زیزو!

هفته پایانی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد که بنزما با دبلش رئال را راهی دور حذفی کرد و زیدان را از زیر فشار انتقادات نجات داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته _چهارشنبه ۱۹ آذر ماه_ ادامه‌ هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد که در دیدارهای سرنوشت ساز گروه‌های مختلف، نتایج جالبی رقم خورد که به شکل زیر است:

گروه A

تیم فوتبال بایرن مونیخ از پیش صعود کرده در ورزشگاه آلیانز میزبان لوکومتیو مسکو بود. شاگردان فلیک به سختی توانستند با زدن دو گل حریف چغرشان را از مقابل بردارند و با خیالی کاملاً راحت و با ۱۶ امتیاز به مرحله مرحله بعد بروند. در دیگر دیدار شاگردان سیمئونه اتریش به مصاف سالزبورگ رفتند و با زدن دو گل و مجموع ۹ امتیاز در رده دوم ایستاده و بلیط مرحله حذفی را رزرو کند. این درحالی است اتریشی‌ها با ۴ امتیاز، بالاتر لوکوموتیو ۳ امتیازی راهی لیگ اروپا شدند.

گروه B

هر چهار دیدار این گروه مهم بود. رئال برای سامان دادن به وضع بدش در لیگ داخلی و جدول اروپایی پا به میدان گذاشت. شاگردان زیدان اما از این آزمون مهم سر بلند بیرون آمدند. پادشاه لیگ قهرمان با پیروزی ارزشمند ۲ بر صفر مقابل تیم منظم مونشن گلادباخ آلمان با ۱۰ امتیاز مقتدرانه به عنوان تیم اول گروه صعود کرد. در دیگر دیدار این گروه که جنگ سختی بین تیم‌ها برای صعود وجود داشت. اینتر کونته در ایتالیا به مصاف شاختار رفت اما این دیدار با تساوی بدون گل تمام شد تا گلادباخ با ۸ امتیاز دوم شود و به مرحله حذفی راه پیدا کند. شاختار هم با ۷ امتیاز به لیگ اروپا تبعید شد.

گروه C

تیم فوتبال منچستر سیتی ۱۳ امتیازی در اتحاد از مارسی پذیرایی کرد. سیتیزن ها با برتری دو بر صفر قاطعانه با ۱۶ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شدند. در دیگر دیدار این گروه پورتو که مهدی طارمی را ۹۰ دقیقه روی نیمکت داشت، در یونان به مصاف المپیاکوس رفت. پرتغالی‌ها با پیروزی ۲ بر صفر با ۱۳ امتیاز پشت سر انگلیسی‌ها پا به دور بعد لیگ قهرمانان اروپا گذاشتند. این در حالی است که المپیاکوس به دلیل شرایط آماری بهتر در جدول نسبت به مارسی، راهی لیگ اروپا شد.

گروه D

مهم‌ترین دیدار این گروه را آژاکس و آتلانتا برگزار کردند جایی که پسران گاسپرینی در آتلانتا ۸ امتیازی و دوم گروه بودند و هلندی‌ها هم با ۷ امتیاز سوم جدول قرار داشتند این دیدار که میزبانی آژاکس برگزار شد با برتری یک گله برگامویی ها پایان رسید و آژاکس هم راهی لیگ اروپا شد.

شاگردان کلوپ هم که با ۱۲ امتیاز صعودشان به عنوان تیم اول گروه به دور بعد قطعی شده بود در دانمارک مهمان میتیلند بودند که در یک بازی سخت به تساوی یک بر یک رسیدند.

لازم ذکر است که دیدار پاری‌سن ژرمن و باشاک از گروه H که به دلیل توهین نژادپرستانه داور چهارم به کمک مربی باشاک شهیر که توسط داور از بازی اخراج شده بود، لغو شده بود شب گذشته برگزار شد و متمول‌های فرانسوی موفق شدند با دبل امباپه و هتریک نیمار پیروز شده و به عنوان صدرنشین گروه صعود کنند.

قرعه کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا هم روز دوشنبه هفته آینده با حضور نمایندگان تیم‌های صعود کرده ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به وقت کشورمان در نیون سوئیس مقر یوفا انجام می‌شود.

کد خبر 460583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.