تحقق ۶۵ درصد از بودجه شهرداری گلشهر

شهردار گلشهر گفت: بودجه سال ۹۹ شهرداری گلشهر بر مبنای رقم پنج میلیارد تومان به تصویب شورای شهر رسید که تا پایان شش ماه نخست امسال ۶۵ درصد آن محقق شد.

علی نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه سال گذشته شهرداری گلشهر بر مبنای رقم ۳۵ میلیارد ریال تصویب شد، اما در تفریغ بودجه به ۴۸ میلیارد ریال رسید.

وی ادامه داد: بودجه سال ۹۹ شهرداری گلشهر بر مبنای رقم پنج میلیارد تومان به تصویب شورای شهر رسید که در شش ماه نخست سال ۶۵ درصد آن محقق شد و پیش بینی می‌شود در تفریغ بودجه به هفت میلیارد تومان برسد، البته سرانه شهروندی نیز از ۳۵۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان افزایش یافت.

شهردار گلشهر تصریح کرد: سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مجموع پنج میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ شهرداری گلشهر در شش ماه نخست محقق شد که دو میلیارد تومان آن مربوط به سهم مالیات بر ارزش افزوده و مابقی از محل صدور پروانه ساختمانی، درآمد حاصل از ماشین آلات، دریافت عوارض خودرو، دریافت عوارض تفکیک و تغییر کاربری و فروش زمین، وصول شده است و ۶۵ درصد آن در بخش عمرانی هزینه شده است.

نیکبخت عنوان کرد: یکی از منابع درآمد شهرداری‌ها تخصیص اعتبارت مالیات بر ارزش افزوده است که امسال تخصیص اعتبارات دولتی و منابع حاصل از وصول مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری گلشهر نسبت به سال گذشته افزایش داشت، اما به دلیل افزایش هزینه‌ها بر روند تسریع اجرای پروژه‌ها تغییر محسوسی نداشته است.

وی یادآور شد: در شهرداری گلشهر سال گذشته ۳۵ پروانه ساختمانی و از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۵ پروانه ساختمانی صادر شده است.

کد خبر 460514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.