کاهش ۳۲ درصدی مصرف سوخت با کنترل هوشمند سیستم موتورخانه

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: با کنترل هوشمند موتورخانه شهرداری منطقه سه به عنوان طرح پایلوت در دوره های سه ماهه در سال ۹۹ نسبت به دوره مشابه به سال قبل از آن ۳۲ درصد کاهش مصرف و هزینه مصرفی گاز مشاهده می شود.

به گزارش ایمنا، یاسر اسدپور با اشاره به اهداف و برنامه‌های شهر هوشمند و ضرورت سیستمی شدن امور در تمامی حوزه‌ها عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌های حامل انرژی، افزایش آلودگی هوا در اثر گازهای گلخانه‌ای و همچنین آسیب‌های جبران ناپذیر زیست محیطی، در مقوله شهر هوشمند توجه منحصری به کاهش مصرف و استفاده هرچه بهینه‌تر از سوخت‌های فسیلی می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا سیستم موتورخانه ساختمان شهرداری منطقه سه به دستگاه مانیتورینگ و کنترل هوشمند تجهیز و این طرح با مشارکت یکی از شرکت‌های دانش بنیان بومی انجام شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه اظهار کرد: با سنسورهای هوشمند نصب شده کاهش و افزایش دمای محیط بیرون، سبب تنظیم دما در سیستم موتورخانه به صورت اتوماتیک می‌شود و همچنین از ساعت ۸ شب تا ۶ صبح به علت عدم وجود همکاران در اداره، دمای داخل ساختمان به صورت خودکار کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: با این کار طی دوره‌های چهار ماهه در سال ۹۹ نسبت به دوره مشابه به سال قبل از آن ۳۲ درصد کاهش مصرف و هزینه مصرفی گاز مشاهده می‌شود.

اسدپور گفت: با کنترل هوشمند موتورخانه امکاناتی از قبیل مانیتورینگ آنلاین، گزارش گیری روزانه جهت اطلاع از نحوه عملکرد موتورخانه میسر می‌شود.

وی افزود: طی این فرآیند اعمال هرگونه برنامه ریزی کارکرد به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، شیفت بندی بویلرها و پمپ‌ها و کاهش استهلاک تجهیزات موتورخانه نیز امکان پذیر شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه اظهار کرد: با توجه به موفقیت‌آمیز بودن هوشمند سازی موتورخانه ساختمان منطقه ۳ به صورت پایلوت، با نظر مدیران سایر ساختمان‌های شهرداری، آن اماکن نیز با هدف کاهش مصرف انرژی و بهره‌وری بهتر در برنامه هوشمند سازی قرار می‌گیرند.

اسدپور تأکید کرد: مدیریت هزینه‌ها و کاهش مصرف سوخت یکی از مزایای حرکت به سمت شهر هوشمند است که در تلاشیم طی ایام آینده در تمامی اماکن و ساختمان‌های واحدهای تابعه شهرداری ارومیه کنترل هوشمند موتورخانه‌ها را اجرایی کنیم.

کد خبر 460500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.