تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان واقعی

معاون امور صنایع وزیر صنعت‌،‌ معدن ‌و ‌تجارت سهولت گفت: با اجرای دستور العمل ساماندهی وضعیت ورق‌های ‌فولادی و همکاری ‌تشکل های صنعتی و صاحبان صنایع، مواد اولیه با سرعت بیشتری دراختیار مصرف کنندگان واقعی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی اظهار کرد: ما با بررسی وضعیت عرضه و تقاضا و حذف واحدهای غیر فعال یا غیر شفاف، بستر را برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان واقعی فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان نکاتی در زمینه ابلاغیه شیوه نامه ساماندهی بازار فولاد توسط ستاد اقتصادی دولت، با تاکید بر عدالت در توزیع مواد اولیه و بهبود وضعیت تولید در زنجیره تولیدات صنعتی از جمله صنایع فلزی خاطر نشان‌کرد: ما به دنبال شفافیت در عملکرد بنگاه‌ها و کاهش هزینه مبادله تولید هستیم و این سیاست در راستای عرضه عادلانه ورق‌های فولادی با قیمت منطقی به متقاضیان است.

معاون امور صنایع وزارت صمت اجرای این سیاست را در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و جلوگیری از تعطیلی صنایع مولد اعلام کرد و گفت: باید بستر به صورت عادلانه برای فعالیت واحدهای صنعتی مولد فراهم شود و امکان حضور واحدهای غیر شفاف در فضای صنعتی به حداقل برسد.

نکته دیگر آنکه واحدهای صنعتی که مواد اولیه ارزان دریافت می‌کنند باید محصولات تولیدی خود را به قیمت منطقی در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار دهند.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنانش به بازنگری در سهمیه واحدهای صنعتی در حوزه ورق‌های فولادی اشاره و خاطر نشان کرد: با شناسایی واحدهای صنعتی فعال، توزیع مواد اولیه به مصرف کننده واقعی با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت و دست واسطه‌های غیر مولد نیز از این بازار کوتاه خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: واحدهای صنعتی که نسبت به اصلاح سهمیه خود اعتراض دارند می‌توانند با اعلام مستنداتی نظیر صورت‌های مالی حسابرسی از میزان محصولات تولید شده، مالیات ارزش افزوده، مصرف حامل‌های انرژی و سایر مدارک به سازمان‌های صمت استانی مطابق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی کمیته تخصصی عرضه و تقاضای فولاد، به افزایش سهمیه خود اقدام کنند.

کد خبر 460477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.