امدادرسانی به ۷۷۹۸ آسیب‌دیده در حوادث جوی ۷۲ ساعت گذشته

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، گفت: با توجه برودت هوا و افزایش نزولات آسمانی، در ۷۲ ساعت گذشته به ۷۷۹۸ نفر از متاثرین این حوادث، با مشارکت ۱۸۹ تیم عملیاتی امدادرسانی شده است.

به گزارش ایمنا، محمد باقر محمدی با ارائه آخرین گزارش فعالیت امدادگران و نجاتگران هلال احمر در خدمات رسانی به متاثران از حوادث جوی، اظهار کرد: در ۷۲ ساعت گذشته ۱۹ استان آذربایجان‌شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان‌جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، هرمزگان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد متأثر از حوادث جوی بوده است.

وی افزود: در این مدت با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر به متاثران از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در ١٠٣ شهر و روستا و مناطق عشایر نشین و ٣٠محور کوهستانی امدادرسانی و هفت هزار و ۷۹۸ نفر از خدمات امدادی بهره‌مند شدند و ۹ نفر از عزیزان را در این حوادث از دست دادیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متأثر از حوادث جوی در ۱۹ استان یادشده، تصریح کرد: در این مدت با تلاش ۱۸۹ تیم عملیاتی متشکل از ٧٣٦ امدادگر و نجاتگر هلال احمر، ٤١٠ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شده و ١٢٥ واحد مسکونی نیز از آب تخلیه شد.

محمدی اضافه کرد: در ۷۲ ساعت گذشته ۶۷ خودروی گرفتار از آب و گل ولای و برف و کولاک نیز از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر رهاسازی شدند و ۱۹ نفر هم توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، بیان کرد: ٧٦دستگاه چادر، ٢٢٤٨ تخته پتو، ١٠٨٧ تخته موکت، ٤١٠٦ کیلوگرم نایلون، ٢٩٨ کیلوگرم قند و شکر و ۷۸۰ بسته غذایی بین آسیب دیدگان از حوادث جوی، توزیع شده و عملیات امدادرسانی در چهار استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.

وی به ایرنا گفت: از عموم هموطنان و مسافران زمستانی درخواست داریم در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت در سراسر کشور با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

کد خبر 460474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.