انعقاد قرارداد برف‌روبی شهرداری لاهیجان با بخش خصوصی

معاون خدمات شهری شهردار لاهیجان گفت: شهرداری برای مقابله با بحران احتمالی ناشی از بارش برف قرارداد اجاره ماشین‌آلات با بخش خصوصی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال امضا کرده است.

امین رشیدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل سرما در شهر لاهیجان، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی، در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

وی افزود: طبق دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، جلسات ستاد مدیریت بحران شهری لاهیجان برگزار شده و این ستاد چارت بندی و شیفت بندی شده و نقشه‌های شهری نیز بر اساس ابلاغیه استانداری و سازمان شهرداری‌ها با هماهنگی ستاد مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهیه شده است.

معاون خدمات شهری شهردار لاهیجان عنوان کرد: برای زمان بارش برف، با تمامی ادارات مرتبط همچون گاز، برق و آب هماهنگی‌های لازم شده و تدابیر لازم برای پاکسازی و بازگشایی مسیرهای منتهی به این ادارات و مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و اورژانس پیش بینی شده است.

رشیدی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری لاهیجان علاوه بر اینکه دو دستگاه لودر، یک دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه یدک کش و چهار دستگاه تیغه برف روب در اختیار دارد؛ برای با مقابله با بحران احتمالی بارش برف در زمستان قرارداد اجاره ۱۰ دستگاه لودر، شش دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه گریدر و دو دستگاه بابکت به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد شده و این مبلغ تا چند روز آینده افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در سال جاری مقدار ۱۵ تن نمک خریداری کرده و در انبار قرار داده و در صورت بارش برف برای جلوگیری از یخ زدگی معابر، نمک پاشی خیابان‌ها را از ساعات اولیه بامداد انجام خواهد داد.

معاون خدمات شهری شهردار لاهیجان با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی و توجیهی و مکالمات بی سیمی برای نیروها برگزار شده و اطاق فرمان ستاد مدیریت بحران تجهیز شده و ۷۰ نیروی شهرداری لاهیجان در حالت آماده‌باش کامل هستند، افزود: در هنگام بحران تمامی نیروها از مدیران ارشد تا پایین‌ترین رده شهرداری به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری با تیم اتومبیلرانی آفرود این شهر مذاکراتی انجام داده تا در هنگام بارش برف شدید این تیم با اتومبیل‌های شاسی بلندی که در اختیار دارد، برای نجات شهروندان گرفتار در برف به شهرداری کمک کند. افزود: فرماندار لاهیجان نیز به دستگاه‌های اجرایی شهرستان دستورات لازم را ابلاغ کرده تا اداراتی که خودروی شاسی بلند در اختیار دارند در بحران برف به شهرداری کمک کنند.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه شهرداری لاهیجان هرس درختان فضای سبز شهری را آغاز کرده و تعدادی درخت کهنسال و خطرآفرین در خارج از حریم شناسایی شده که با نظارت کمیسیون قطع اشجار شاخه زنی یا از مدار خارج خواهند شد. خاطرنشان کرد: نیروهای شهرداری در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی و از شکسته شدن آن‌ها جلوگیری خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهردار لاهیجان خاطرنشان کرد: شهرداری برای آمادگی بیشتر برای مقابله با بحران احتمالی در زمان بارش برف در هفته آینده در صورت مساعد بودن شرایط جوی به صورت مجزا دو مانور نیروی انسانی و ماشین آلات را برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 460428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.