بازسازی هوشمند فضاهای عمومی در رومانی

برنامه‌ریزان کلوژ نپوکا، کلانشهری در رومانی، قصد دارند از روش‌های هوشمند برای بازسازی یکی از میادین اصلی شهر به نام ماراشتی و خیابان‌های اطراف آن بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار کلوژ نپوکا از آمادگی کامل خود برای آغاز پروژه بازسازی هوشمند میدان ماراشتی و تمام خیابان‌های اطراف آن خبر داده و ادعا کرده است مسئولیت پرداخت تمام بودجه لازم برای انجام این کار را بر عهده خواهد گرفت. پیش از این یک رقابت بین طراحان برگزیده شهر برای ارائه طرح نوسازی این میدان برگزار شد که برنده رقابت نه تنها موظف به نظارت بر تمام مراحل اجرای آن است، بلکه در حین اجرای پروژه نیز باید شخصاً در امور مداخله کند.

در احیای منطقه معروف و محبوب ماراشتی، نه تنها میدان و خیابان‌های اطراف از نو طراحی می‌شود، یک پارکینگ زیرزمینی و فضاهای عمومی جدید مجهز به تجهیزات فناوری شهر هوشمند نیز احداث خواهد شد. علاوه بر این سیستم‌های روشنایی شهر به طور کامل عوض می‌شود و سیستم‌های هوشمند، مزین به پوشش‌های سبز در کنار درختان قرار خواهد گرفت.

برای پروژه جدید کلوژ نپوکا، فضایی به مساحت ۱۰ هکتار بازسازی می‌شود و خیابان‌ها، بلوارها، کلیسای جامع و سایر مکان‌های عمومی اطراف میدان ماراشتی از نو طراحی خواهد شد. پارکینگی که قرار است در زیرزمین یکی از خیابان‌های اصلی اطراف احداث شود، دست کم فضای پارک ۲۶۰ خودرو را فراهم خواهد آورد.

مقامات رسمی کلوژ نپوکا اعلام کرده‌اند که پیاده‌سازی پروژه فوق از اهمیت ویژه‌ای برای شهر و شهروندان برخوردار است. بسیاری از مردم کلوژ نپوکا بر اثر انتشار ویروس کرونا کار خود را از دست داده و در وضعیت مالی بسیاری بحرانی هستند. آغاز پروژه بازسازی میدان ماراشتی نه تنها به کارآفرینی و اشتغال بسیاری از این افراد کمک می‌کند، بلکه رونق اقتصادی را نیز برای منطقه در پی خواهد داشت.

کد خبر 460418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.