بهره‌برداری از مرکز دفن زباله مشهد تا پایان دی‌ماه ۹۹

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: مرکز دفن زباله که عملیات اجرایی آن۳۰ دی ماه سال گذشته آغاز شد، تا پایان دی‌ماه سال جاری تکمیل و بهره‌برداری می شود.

خلیل‌الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فاز نخست این پروژه در زمینی به مساحت ۹ هکتار شامل ۳۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری در رمپی به طول حدود ۴۰۰ متر به همراه اجرای لایه ژئو تکستایل و ژئو ممبراین و لوله گذاری با لوله کاروگیت ۳۱۵، ۴۰۰ و ۵۰۰ و احداث مخزن ۴۵ هزار مترمکعبی ذخیره شیرابه زباله‌ها است.

وی از پیشرفت ۵۶ درصدی پروژه مرکز دفن زباله خبر داد و تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه دفن مکانیزه زباله‌های شهری و جمع آوری شیرابه آن است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به پروژه ایجاد مسیر دسترسی جمعه بازار شهید شوشتری، افزود: عملیات اجرایی این پروژه با هدف کاهش ترافیک، آلودگی و زمان رانندگی ۲۳ مهرماه سال جاری آغاز شده و در ۲۳ بهمن ماه امسال تکمیل می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اجرای پروژه مسیر دسترسی جمعه بازار شهید شوشتری ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۷۳ درصد اقدامات هنوز انجام نشده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ترافیک شدید در مسیر دسترسی به جمعه بازار شهید شوشتری با پیگیری‌های سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری مشهد، تعریض این مسیر در دستور کار قرار گرفت و اجرای آن به سازمان عمران سپرده شده است.

وی در خصوص مسیر ۴۵ متری سردخانه، اظهار کرد: زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه ابتدای مهرماه سال جاری بوده و ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد از پیشرفت ۱۳ درصدی پروژه مسیر ۴۵ متری سردخانه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به عرض کم معبر و مشکلات ترافیکی زیاد از جمله تصادفات منجر به فوت که به دلیل تردد تریلی‌های حمل بار از این منطقه شاهد آن بودیم، اجرای پروژه پل سواره و جاده دسترسی محور ۴۵ متری سردخانه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: جاده دسترسی به سردخانه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان از سوی سازمان عمران و با همکاری شهرداری منطقه هفت در حال اجرا است.

کاظمی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح ابوطالب تاکنون ۶۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: با توجه به مطالبه چندساله مردم منطقه شهید چراغچی و تأکید شهردار مشهد عملیات اتصال خیابان ابوطالب جنوبی به شمالی با احداث یک تقاطع غیر همسطح بتنی آغاز شده است.

وی تاکید کرد: اتصال خیابان ابوطالب جنوبی به شمالی موجب رشد اقتصادی منطقه، افزایش امنیت منطقه شهید چراغچی و کاهش ترافیک خواهد شد و با توجه به دستور شهردار مشهد در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 460406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.