آسفالت ۶۵ هزار مترمربع از معابر بانه

معاون عمرانی و فنی شهردار بانه گفت: امسال ۶۵ هزار مترمربع آسفالت شامل روکش و لکه گیری و ۴۵ هزار مترمربع بتن ریزی در معابر اصلی و محلات این شهر انجام شد.

به گزارش ایمنا، کاوه فاتحی اظهار کرد: روکش و لکه‌گیری معابر میدان هنر، کوچه‌های کانی، مسیر سازمان آب و فاضلاب تا میدان فرمانداری، محله تکیه خلیفه رضا، کوچه‌های اطراف مسجد نبی، خیابان پیرمراد، معابر اطراف باشگاه صفری انجام و معابر محله مولوی، شهرک بیستون، شهرک لاله و بلوار کردستان نیز آسفالت شد.

وی با اشاره به الحاق ۴۳۳ هکتار به محدوده شهر بانه در سال‌های اخیر ادامه داد: مهم‌ترین اولویت کاری شهرداری در طرح‌های عمرانی آسفالت معابر شهرک‌های لاله، بیستون، گلستان و خیابان ۱۲ متری است.

معاون عمرانی و فنی شهردار بانه افزود: در برخی معابر حاشیه شهر ساخت و سازها به صورت محدود انجام شده که به لحاظ قانونی شهرداری نمی‌تواند در این محلات خارج از محدوده شهری اقدام عمرانی انجام دهد.

فاتحی با بیان اینکه وصول عوارض ساخت و اعتبارات دولتی مهمترین منابع درآمدی شهرداری بانه است، یادآور شد: اقدامات عمرانی به صورت امانی انجام و اعتبارات هزینه شده برای آسفالت و لکه گیری بیش ۳۰ میلیارد ریال بود و ۲۰۰ تن قیر نیز خریداری شد.

وی با بیان اینکه ۴۵ هزار مترمربع معابر شهری بتن ریزی شده، تاکید کرد: برای اجرای بتن ریزی معابر دو قرارداد با پیمانکار یکی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و یک قرارداد نیز به صورت دستمزدی به مبلغ سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال منعقد شد.

معاون عمرانی و فنی شهردار بانه با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز برای هر نفر ۱۱ متر مربع است، گفت: شش هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای سبز امسال احداث شده است.

فاتحی افزود: سرانه فضای سبز در بانه برای هر نفر سه متر و ۵۰ سانتی‌متر است و یکی از مهمترین مشکلات این شهر کمبود سرانه فضای سبز است و شهرداری تلاش می‌کند این کمبود را با ایجاد محیط‌های جدید به حداقل برساند.

وی اضافه کرد: امسال همچنین چهار هزار و ۵۰۰ متر جدول گذاری معابر و چهار هزار مترمربع عملیات بازسازی پیاده روها در نقاط مختلف شهر انجام شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 460387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.