توزیع واکسن آنفلوانزا برای بیماران مزمن با قیمت مصوب/کاهش ملایم شمار بیماران کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد واکسن محدود است و افراد با بیماری مزمن می‌توانند با نسخه به داروخانه‌های امام سجاد و شهید منتظری مراجعه کرده و واکسن را با قیمت ۱۹۲ هزار تومان دریافت کنند.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص واکسن آنفلوانزا، اظهار کرد: حدود پنج هزار واکسن آنفلوانزا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص داده شده است و این واکسن‌ها برای افرادی که بیماری مزمن دارند، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: افراد با بیماری مزمن می‌توانند با نسخه به داروخانه‌های امام سجاد و شهید منتظری مراجعه کرده و واکسن را با قیمت ۱۹۲ هزار تومان دریافت کنند. در مورد توزیع انسولین هم مشکلی وجود ندارد و در حال توزیع است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: به طور کلی موارد ابتلا و بستری بیماران کرونا در بیمارستان‌ها رو به کاهش است و یک روند ملایم و کاهشی در این باره وجود دارد، تعداد بیماران بستری به خصوص در بیمارستان‌های اصلی مانند بیمارستان الزهرا، شریعتی و عیسی بن مریم نسبت به قبل کمتر شده است.

آمار کاهشی بیماران مربوط به دو هفته گذشته است

وی توضیح داد: در حال حاضر ۲۷۵ بیمار در بیمارستان الزهرا، ۱۲۱ بیمار در بیمارستان شریعتی و ۷۰ بیمار نیز در بیمارستان عیسی بن مریم بستری هستند و بیماران آن‌ها تقریباً به نصف کاهش پیدا کرده و در ماه پیش دو برابر این تعداد بیمار در بیمارستان‌ها بستری بودند.

نجیمی با اشاره به اینکه سایر بیمارستان‌ها نیز تعداد بیماران‌شان کم شده است، اضافه کرد: از ۱۷ آذرماه نیز تقریباً تعداد بیماران آی سی یو و بیمارانی که بیماری حاد داشتند کاهش یافته است، اما این تعداد هم باید کنترل شود.

وی با توضیح اینکه امیدواریم در آینده موارد حاد کاهش بیشتری داشته باشد، افزود: قطعاً کاهش ابتلا و موارد بستری، کاهش فوت بیماران را همراه خواهد داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه آمارهای اعلام شده و موارد کاهشی مربوط به محدودیت‌های دو هفته قبل است، گفت: تغییر شرایط و تغییر محدودیت‌های اعمال شده و بازگشت فعالیت‌های غیرضروری که طی این چند روز شاهد آن بودیم، ممکن است روند آمار بیماران را با تغییر و افزایش روبه‌رو کند.

وی با اشاره به حائز اهمیت بودن رعایت‌ها در کنترل بیماری، تصریح کرد: افراد باید همیشه فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و شستن دست‌ها را رعایت کنند و اگر این روند کاهشی ادامه داشته باشد، به حد نسبتاً مناسبی می‌رسیم، اما اگر روند، کاهشی نباشد ممکن است به سمت روند افزایشی برویم قطعاً با همراهی مردم می‌توانیم روند ابتلا و بستری را کاهشی نگه داریم.

کد خبر 460367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.