علت کاهش آمار مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا چیست؟ 

آمار مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا به دلیل دریافت واکسن این بیماری و رعایت اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری کرونا، کاهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که تعداد افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا در آمریکا نسبت به سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. مقامات بهداشت عمومی آمریکا در طول فصل پاییز از افراد درخواست کردند واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند تا همزمان به بیماری‌های آنفلوآنزا و کرونا مبتلا نشوند و ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل نشود. واکسن آنفلوآنزا در سال جاری بیش از هر زمانی تولید و تزریق شده است.

پزشکان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی توصیه می‌کنند که افراد باید به منظور پیشگیری از ابتلای همزمان به بیماری‌های آنفلوآنزا و کووید -۱۹، اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، واکسن دریافت کنند، ماسک بزنند و تا حد امکان از حضور در اجتماعات و مکان‌های شلوغ پرهیز کنند. شستن دست‌ها و استفاده صحیح از ماسک، علاوه بر اینکه مانع بروز بیماری کرونا می‌شود برای پیشگیری از آنفلوآنزا نیز مؤثر است.

به عنوان مثال ایالت پنسیلوانیا فقط ۱۲ مورد بستری در بیمارستان و یک مرگ ناشی از بیماری آنفلوآنزا داشته است. شیوع بیماری آنفلوآنزا در کل کشور آمریکا مانند سال‌های گذشته نبوده است و به طور کلی در سال جاری ۴۲۶ نفر به این بیماری مبتلا شدند در حالی که سال گذشته در تاریخ اول اکتبر تا چهار آوریل بیش از ۴۰۰ هزار نفر بر اثر بیماری آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شدند و ۲۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند. البته مقامات بهداشتی عمومی هر دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا را به دقت ردیابی می‌کنند، زیرا ممکن است فردی همزمان یا پشت سر هم به هر دو بیماری دچار شود.

به گفته محققان نگرانی اصلی در مورد ابتلا به بیماری‌های آنفلوآنزا و کرونا این است که یک ویروس ممکن است محیطی در ریه‌ها به وجود بیاورد که احتمال آلوده شدن به ویروس دیگر را آسان‌تر می‌کند. این موضوع بسیار جدی است. بنابراین باید با دقت از بروز هر دو بیماری در فصل زمستان جلوگیری کنیم. در حال حاضر حدس و گمان‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند. انتظار می‌رود مطالعات بیشتری در این زمینه بشود تا تأثیر دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا بر یکدیگر مشخص شود.

کد خبر 460363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.