معاون استاندار:طرحهای زیر ساختی اشتغالزا در شهرستان های اجرا می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان گفت: طرح‌های زیرساختی معطوف به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهرستان‌های این استان باید اجرا شود.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، ایوب درویشی روز سه شنبه در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: دستگاه‌های متولی و مسئول باید از موازی کاری و اقداماتی که تداخل منفی ایجاد می‌کند تا شهرستان‌ها همچنان در محرومیت باقی بمانند جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: در قالب هدف گذاری و برنامه‌ریزی واحد که الگوی توسعه‌ای را بیان می‌کند باید اقدامات به پیش برود.

وی تصریح کرد: در این شهرستان‌ها به لحاظ محرومیت تاریخی و ضعف در زیرساخت‌های اصلی باید به صورت جهشی پروژه‌ها و اقداماتی انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان گفت: با کمک مردم و استفاده از نیروهای درونی مناطق کمتر توسعه یافته باید برنامه‌ای برای توانمندسازی داشته باشیم تا منجر به توسعه شهرها شود.
درویشی اظهار داشت: تزریق نیرو از خارج از شهرستان‌ها به خودی خود باعث توسعه شهرستان‌ها نمی‌شود بلکه با تسهیل سرمایه گذاری و استفاده از نیروهای درونی و الگوی توسعه درون‌زا در این شهرستان‌ها باید برنامه‌ریزی و اقداماتی انجام شود.

وی گفت: در شهرستان خور و بیابانک که شهرستان منتخب هدف توسعه در استان است اقدامات خوبی در ابعاد مختلف زیرساختی، ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری انجام شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان اضافه کرد: با مشارکت بنیادهای توسعه گرا مانند بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و با تشکیل صندوق‌های خرد روستایی توانمندسازی نیروها ایجاد شده تا با پرداخت تسهیلات و انتخاب طرح‌های متناسب با ظرفیت‌های آن شهرستان اقدامات پیش برود.

وی با اشاره به طرح پتاس در شهرستان خوروبیابانک افزود: این طرح در سال‌های دور شروع و قرار است پیشران توسعه باشد که با وجود طرح‌های تکمیلی امیدواریم سرمایه گذاران را برای تکمیل طرح تشویق کند.

درویشی بیان کرد: اجرای طرح پتاس به تامین نیروی انسانی ماهر در شهرستان و کمک به بخش‌های مختلف برای پیشبرد طرح‌ها منجر می‌شود.
وی افزود: برای بررسی آخرین عملکرد و اقدامات انجام شده در شهرستان‌های هدف توسعه ۳۱ شهرستان منتخبی که شهرستان‌های کمتر توسعه یافته در کشور هستند جلسه‌ای در سطح معاونان وزیر کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان استانداران و فرمانداران شهرستان‌های منتخب برگزار شد.

وی ادامه داد: گزارش استان‌ها ارائه و تجاربی که شهرستان‌های موفق در زمینه اجرای برخی پروژه‌های سرمایه گذاری و اشتغالزا داشتند به اشتراک گذاشته شد.

کد خبر 460349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.