آلمان مسیرهای دوچرخه‌ را به رسمیت می‌شناسد

اشتوتگارت، کلانشهری در آلمان، طی دوران کرونا از مسیرهای جدید کوچکی برای دوچرخه‌سواری بهره‌مند شده است که در هفته گذشته طی یک مراسم خاص، توسط دولت آلمان به رسمیت شناخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انتشار ویروس کرونا علیرغم تمام لطمه‌هایی که به جان و مال انسان وارد کرده است مزایایی نیز برای زندگی بشر داشته است. جنبش حمل و نقل پاک از مهم‌ترین اثرات مثبت شیوع بیماری کووید -۱۹ به شمار می‌رود که اغلب شهرهای جهان را تحت تأثیر قرار داده است. مردم در سراسر دنیا برای به حداقل رساندن احتمال ابتلا به ویروس کرونا از سوار شدن بر وسایل حمل و نقل عمومی هراس داشته و این در حالی است که بسیاری نیز از داشتن خودروهای شخصی برای تردد در داخل شهر محروم بوده‌اند. در همین راستا، مقامات رسمی تلاش کرده‌اند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را در میان شهروندان خود ترویج دهند که این کار مستلزم تغییر زیرساخت‌های شهری نیز بوده است.

در اغلب شهرهای جهان بسیاری از خیابان‌ها روی تردد خودروها بسته شد تا عابران پیاده و دوچرخه‌سواران مالکیت آن‌ها را در دست گیرند. در شهرهایی نظیر اشتوتگارت آلمان نیز، مقامات محلی به سرعت، ایجاد مسیرهای جدید و کوچک دوچرخه‌سواری را در رأس امور شهری قرار دادند تا مردم را هر چه بیشتر به تردد از طریق این وسیله حمل و نقل پاک سوق دهند. در مدت زمانی بسیار کوتاه، مسیرهای کوچک دوچرخه سواری سراسر شهر را در بر گرفت و هر روز بر تعداد دوچرخه‌سواران افزوده شد.

علاوه بر این، بسیاری از خیرین هزینه لازم برای تهیه دوچرخه توسط افراد فقیر را فراهم کردند تا آن‌ها نیز سهمی در جنبش تحرک پایدار، کاهش انتشار ویروس کرونا و بهبود کیفیت هوا ایفا کرده باشند. خبر بهتر اینکه، مقامات ارشد آلمان نیز طی مراسمی که هفته گذشته در اشتوتگارت برگزار شد، مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری شهر را به رسمیت شناختند و پاداشی ویژه برای طراحان آن در نظر گرفتند.

کد خبر 460283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.