تداوم توسعه پایدار اتریش در دوران کرونا

علیرغم مشکلات مالی زیادی که شیوع ویروس کرونا برای کلانشهر لینتس در پی داشته است، شهردار اعلام کرده که قصد دارد در زمینه ارتقای اقتصاد و تجارت شهر هزینه بیشتری صرف کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در ماه ژوئن ۲۰۲۰ برنامه‌ریزان لینتس اثرات پاندمی کرونا بر بودجه‌های محلی را ارزیابی کردند و متوجه شدند که شهر زیان‌های اقتصادی زیادی را متحمل شده است. علاوه بر این، بسیاری از مردم بیکار شده و یا درآمدها به طور چشمگیری کاهش یافته است. با وجود این سران شهر تصمیم گرفتند برنامه‌های توسعه‌ای ماقبل کرونا را ادامه دهند تا از این طریق اشتغال و در پی آن اقتصاد را رونقی دوباره ببخشند.

در حال حاضر احزاب مختلف شورای شهر به این توافق رسیده‌اند یک بسته محرک اقتصادی ایجاد کنند و طی آن بودجه‌ای بیش از ۶۵ میلیون یورو به اقتصاد محلی اختصاص دهند. نمایندگان این احزاب، به منظور رونق اقتصاد و تضمین امنیت شغلی مردم بیش از ۵۰ میلیون یورو نیز در مرحله دیگری هزینه خواهند کرد.

علاوه بر این لیستی از اقدامات مورد نظر بر اساس پیشنهادات متخصصان، به صورت زمان‌بندی شده آماده خواهد شد تا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، آموزش، تفریح، محیط زیست، ورزش و فرهنگ روندی پایدار به خود گیرد. سرمایه‌گذاری در این بخش نیز پس از انجام جلسات مختلف بین کارشناسان، حدود ۶۵ میلیون یورو تخمین زده شده که شهرداری مسئولیت تأمین آن را بر عهده گرفته است.

از بودجه‌هایی که تا کنون برای توسعه‌های شهری در نظر گرفته شدهاست از یک سو پروژه‌های زیرساختی برای کودکان و نوجوانان نظیر افزایش تعداد مدارس و امکانات آموزشی و از سوی دیگر مدرن‌سازی مراکز شهری و بهبود زیرساخت‌ها برای تسهیل دسترسی افراد پیر انجام خواهد شد. تا کنون، شهردار لینتس حدود ۳۵ میلیون یورو را برای این اقدامات فراهم آورده و از تأمین مابقی بودجه در آینده نزدیک خبر داده است.

کد خبر 460257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.