تصویر مارادونا روی پول آرژانتین

به عنوان یادبودی از فوتبالیست افسانه ای آرژانتین که چندی پیش از دنیا رفت، پیشنهاد شده است تا تصویر مارادونا روی پول ملی آرژانتین قرار بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، گل تاریخی مارادونا به انگلستان در رقابت‌های جام جهانی شاید فراموش نشدنی‌ترین تصویری باشد که تاریخ فوتبال به خود دیده است. گلی که بسیاری آن را نه خطای دست مارادونا بلکه کمک خدا با دستانش برای پیروزی آرژانتین تلقی می‌کنند.

مارادونا چندی پیش از دنیا رفت و بسیاری از هواداران فوتبال را به سوگ نشاند. بازیکنی بزرگ که شاید مانند او دیگر در تاریخ فوتبال ظاهر نشود و عده زیادی معتقدند که او بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بوده است. مجلس سنای آرژانتین طرحی را پیشنهاد کرده که در صورت تصویب آن، تصویر مارادونا و گل تاریخی او به انگلیس بر روی پول ملی این کشور چاپ شود.

عضو مجلس سنای آرژانتین که پیشنهاد چاپ تصویر مارادونا روی پول ملی این کشور را داده، گفت: هدف این است که یاد و خاطره مارادونا گرامی داشته شود. او هم مثل همه انسان‌ها اشتباهات و خطاهایی در زندگی خودش داشته است اما همانطور که نیچه هم اشاره دارد ظهور او به مثابه تولد یک تراژدی بود.

همچنین پیشنهاد شده است که در ابتدای سال ۲۰۲۱، تمبر جدیدی نیز با عکس مارادونا به یاد این بازیکن افسانه‌ای آرژانتین که زمانی در قامت سرمربی تیم ملی این کشور حضور داشت، چاپ شود. البته هنوز این پیشنهادات به تصویب نرسیده و باید صبر کرد و دید آیا مقامات آرژانتینی با این طرح‌ها موافقت خواهند کرد یا خیر.

کد خبر 460248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.