شهرداری وظیفه‌ای برای سامان‌دهی و نگهداری «تخت درگاه‌ قلی‌بیگ» ندارد

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، با اشاره به مطالب و فیلم‌های منتشر شده در خصوص وضعیت نابه‌سامان «تخت درگاه‌ قلی‌بیگ» گفت: مرمت، سامان‌دهی و نگهداری این بنای تاریخی هیچ ارتباطی به شهرداری کرمان ندارد.

به گزارش ایمنا، سلمان متحدین، با بیان اینکه شهرداری کرمان در سال ۱۳۹۷ اقداماتی ازجمله بهسازی فضای سبز اطراف، بدنه‌سازی، رفع مشکلات ناشی از بارندگی، احداث کیوسک نگهبانی، نورپردازی و رنگ‌آمیزی را برای ساماندهی بنای «تخت درگاه قلی بیگ» با هزینه خود انجام داد، خاطرنشان کرد: اقدامات یادشده خارج از حیطه وظایف شهرداری بود و صرفاً با هدف حفظ بنای تاریخی «تخت درگاه قلی بیگ» و جلوگیری از تخریب آن انجام شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر هم، شهرداری کرمان آماده هرگونه همکاری در راستای به‌سازی، مرمت و حفظ این بنای ارزشمند و سایر بناهای تاریخی شهر کرمان است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان یادآور شد: همان‌طور که شهرداری اهتمام به کف‌سازی و بدنه‌سازی بازار بزرگ کرمان، به‌سازی مجموعه «خواجه‌اتابک» و احیای «مدرسه بانو حیاتی» کرد، آمادگی دارد در خصوص به‌سازی، محوطه‌سازی، مرمت و نگهداری سایر بناهای تاریخی شهر همکاری کند تا از تخریب ظرفیت‌های ارزشمند تاریخی و گردشگری کرمان جلوگیری شود.

متحدین، وجود آثار متعدد تاریخی در کرمان را ظرفیتی برای جلب سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر و رونق شهر دانست و افزود: به‌طور قطع هرقدر بناهای تاریخی بهتر نگهداری شده و به گردشگران داخلی و خارجی بیشتر معرفی شوند، نقش ویژه‌ای در رونق و توسعه پایدار شهر خواهد داشت.

وی عنوان کرد: «تخت درگاه قلی بیگ» که این روزها مورد بی‌مهری قرار گرفته، در ورودی مجموعه «پردیسان قائم» و گلزار شهدا واقع شده و طی یک‌سال اخیر با قرار گرفتن مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شاهد حضور پرشور هم‌وطنان به این مجموعه هستیم.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: لازم است بنای «تخت درگاه قلی بیگ» مجدداً مرمت و احیا شود تا تصویر مناسب و خاطره خوبی از کرمان در ذهن گردشگران و زائران نقش ببندد.

کد خبر 460235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.