بیماری ناشناخته هندی چیست و چه علائمی دارد؟

یک بیماری جدید در ایالت آندرا پرادش واقع در جنوب شرق هند شیوع پیدا کرده و یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حالی که کشور هند در حال مقابله با موج دوم ویروس کرونا است، یک بیماری ناشناخته دیگر در ایالت آندرا پرادش شیوع پیدا کرده و تا کنون یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است. تقریباً ۳۵۰ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۱۸۶ نفر نیز پس از بهبودی کامل ترخیص شدند.

علت بروز بیماری ایلورو

دلیل ابتلا به این بیماری ناشناخته که "ایلورو" نام گرفته، هنوز مشخص نشده است، اما مقامات هند معتقد هستند که مواد آلی سمی، محتمل‌ترین علت بروز این بیماری است. با وجود اینکه مقامات بهداشتی اطلاعی در مورد دلیل این بیماری ناشناخته ندارند، تیم‌های پزشکی خاص به شهر ایلورو در ایالت آندرا پرادش هند ارسال شده‌اند تا افراد مبتلا به این بیماری را درمان و بیماران احتمالی را شناسایی کنند.

علائم بیماری ایلورو

مقامات هند اعلام کرده‌اند که علائم این بیماری ناشناخته معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ادامه داشته و بیشتر افراد پس از گذشت چند دقیقه بهبود پیدا کرده‌اند. افراد مبتلا به بیماری ایلورو از علائمی مانند تشنج، سوزش چشم، کاهش ناگهانی هوشیاری، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، کمردرد، ضعف، غش کردن و لرزیدن رنج می‌برند.

آیا این بیماری از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود؟

بیماری ایلورو تا کنون از فردی به فرد دیگر منتقل نشده است، هیچ محدوده سنی نیز برای ابتلای این بیماری وجود ندارد. افرادی که به آب شهری ایلورو دسترسی ندارند نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند، حتی افرادی که فقط آب معدنی یا آب جوشیده شده می‌نوشیدند نیز درگیر آن شده‌اند. مقامات کشور هند اعلام کردند که آب آشامیدنی مناطق مختلف شهر مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج بررسی‌ها نشان داده است که میزان فلزات سنگین آب در سطح طبیعی بوده و آب مورد استفاده در شهر ایلورو هیچ مشکل خاصی نداشته است.

آیا ارتباطی بین بیماری ایلورو و کرونا وجود دارد؟

نمونه خون بیماران به آزمایشگاه ارسال شده است و هیچ عفونت ویروسی تشخیص داده نشده است. در حقیقت تست کرونای گرفته شده از همه افراد مبتلا به بیماری ناشناخته ایلورو منفی بوده است و هیچ کدام به ویروس کووید -۱۹ آلوده نبوده‌اند.

کد خبر 460144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.