اعطای تسهیلات ۲۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی واحدهای فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات ۲۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی واحدهای فرسوده در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی عبوری عصر امروز (۱۷ آذرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نزدیک به ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت ناکارآمد در سراسر کشور وجود دارد و در حال حاضر ۷۹۰ پروژه با اعتباری افزون بر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان به شکل مستقیم از سوی وزارت راه و شهرسازی و حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل اقدام مشترک با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان اعم از شهرداری‌ها در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: در قانون برنامه توسعه، این تکلیف برعهده ما گذاشته شده است که سالانه ۲۷۰ محله و در طول ۱۰ سال ۲۷۰۰ محله را ساماندهی کنیم و در این راستا تسهیلاتی را در قالب نوسازی واحدهای فرسوده در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، رقم تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را، ۲۲۰ میلیون تومان، شامل ۵۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و مابقی سود ۱۸ درصد برشمرد و گفت: در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز ۱۸۰ میلیون تومان که ۴۰ میلیون تومان آن با سود ۹ درصد و مابقی با سود ۱۸ درصد است، اعطا می‌شود. همچنین به افرادی که در مدت نوسازی واحد مسکونی خود در منزل استیجاری سکونت می‌یابند، وام ۴۰ درصد با سود ۴ درصد تعلق می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش اعظمی از بافت‌های تاریخی در مرکز شهرهای با بافت فرسوده هم‌پوشانی دارد، عنوان کرد: با تعامل خوبی که بین دو وزارتخانه راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد، باید از مجموعه مدیریت شهری هم کمک بگیرند تا ساماندهی این مناطق به نتیجه برسد.

منبع: ایسنا

کد خبر 460131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.