زنان کارآفرین به تغذیه و سلامت خود اهمیت بدهند

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: زنان کارآفرین ایرانی بسیار خلاق و مدیر هستند و باید از آنها بخواهیم سلامت خود را از دست ندهند و به تغذیه و سلامتی خودشان اهمیت بدهند زیرا حضور این کارآفرینان برای آینده کشور مؤثر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ ناهید خداکرمی در یک گفت‌وگوی برخط با موضوع "زنان، شهر و سلامت" اظهار کرد: در بسیاری از فعالیت‌ها جنسیت باید کمترین اهمیت را داشته باشد و مسئولان و مردم بیشتر روی تحقق هدفشان تمرکز کنند، امروزه سلامتی را رفاه روانی، جسمی، اجتماعی و سیاسی تعریف می‌کنند. اکنون تنها از لحاظ ظاهری به سالم بودن شخص توجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: انسان موجودی است که رفتارهایی فراتر از بیولوژیک دارد، سلامتی، رابطه‌ای بین دو پدیده است و از لحاظ علمی تعریفی ندارد، سلامتی بین سلامت فیزیکی و چهار بعد بیولوژیکی ارتباط برقرار می‌کند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: اگر تغییر اجتماعی، روانی و سیاسی را در جامعه داشته باشیم سلامتی فیزیکی ما نیز دچار مشکل می‌شود بنابراین باید با تدابیر عاقلانه بتوانیم جلوی این مشکلات ایستادگی کنیم تا شرایط مردم شهر و کشور مساعد شود. میزان اعتماد به نفس و عشق مواردی است که نشان می‌دهد هر فرد چه مقدار سالم است و نشان می‌دهد که شخص چقدر از شرایط خود راضی است.

خداکرمی اضافه کرد: اگر برای تمامی مردم امنیت برپا شود و تهدیدی برای آنها وجود نداشته باشد شاهد یک کشور خوشبخت خواهیم بود، اگر برای امنیت ما اتفاقی رخ دهد و وارد بحران شود سلامتی تمام افراد جامعه به خطر می‌افتد. سلامتی و خوشبختی همیشه در کنار هم هستند و اگر یک فرد همیشه شاداب و خوشبخت باشد از سلامت کامل‌تری برخوردار است.

وی با بیان اینکه احساس غم در مردم کشورمان زیاد است، گفت: این موضوع باعث شده است که رتبه خوشبختی ایران در بین دیگر کشورها پایین‌تر باشد که این یک موضوع مهم است و باید از ریشه آن بررسی شود. مشارکت اجتماعی و آموزش‌های مثبت باعث می‌شود احساس خوشبختی در مردم زیاد شود، باید به تربیت‌ها و مشکلات به شکل ویژه‌تری نگاه کنیم و آنها را حل کنیم تا احساس رضایت مردم کشورمان بیشتر شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه‌های ما درس دادن به شکل صحیح است و باید کمک کنند تا همه دست در دست هم بتوانیم رتبه کشور را در این بخش بهبود ببخشیم. کشور ما در آینده دچار پیری جمعیت می‌شود زیرا اکنون شاهد کاهش نرخ باروری هستیم و در حال حاضر زوج‌ها کمتر فرزند به دنیا می‌آورند. مواردی وجود دارد که دختران و زنان کشورمان را دچار ترس و اضطراب می‌کند، باید کم کم تمام این مشکلات حل شود تا حقوق بین زنان نیز رعایت شود. باید برخی سختگیری‌های موجود در اجتماع کاهش یابد زیرا با شرایط کنونی شاهد خارج شدن ارز از کشور هستیم.

خدا کرمی تصریح کرد: اگر همیشه جریان‌سازی را در مجلس و کشور داشته باشیم و قوانین منعطف باشد بیشتر مشکلات اجتماعی حل خواهد شد. بسیاری از سختگیری‌ها برای زنان و دختران بی مورد است و باید برای این موضوعات تجدید نظر شود؛ باید قوانین بازنگری شود و با توجه به شرایط کنونی برخی قانون‌ها تغییر کند.

وی ادامه داد: باید زنان بین شغل و کارهای خانه تعادل را رعایت کنند تا آسیبی به زندگی آن‌ها وارد نشود، تمامی این موارد باعث می‌شود که مردم کشور از جمله زنان احساس خوشبختی بیشتری داشته باشند. زنان کارآفرین ایرانی بسیار خلاق و مدیر هستند و باید از آنها بخواهیم سلامت خود را از دست ندهند و به تغذیه و سلامتی اهمیت دهند زیرا حضور این کار آفرینان برای آینده کشور مؤثر است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: شیوع کرونا باعث شده که مردم به فکر فرو بروند و آنها یاد گرفته‌اند که چگونه کسب و کار خود را حفظ کنند، ما باید زندگی با کرونا و پس از کرونا را در نظر بگیریم و سعی کنیم آنها را به بهترین شکل مدیریت کنیم؛ در حوزه پزشکی و سلامت خلاقیت‌هایی از جمله ویزیت‌های آنلاین و کلاس‌های آموزشی برخط ترویج یافت که از نظر من این محدودیت تبدیل به یک فرصت شده است.

خدا کرمی در پایان گفت: شهرداری باید به کار آفرینان کمک کند تا با توجه به این شرایط به کسب و کارها ضرری وارد نشود. باید به فردای بدون کرونا فکر کنیم و ضرر و زیان‌ها را در یابیم.

وی تصریح کرد: مهمانی‌های خانوادگی باعث شده است که انتشار ویروس بیشتر شود و ۴۸.۵ درصد از مبتلایان در مهمانی‌ها به این ویروس مبتلا شده‌اند. برخی افراد از خود علائمی بروز نمی‌دهند که همین باعث شده در چنین جمع‌هایی این ویروس خیلی راحت تر انتقال یابد.

کد خبر 460125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.