پنج هزار و ۷۰۰ کلاس درس جدید تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد که تا پایان امسال پنج هزار و ۷۰۰ کلاس درس در کشور آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهرالله رخشانی مهر عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه تمام در سه شهرستان رامسر، تنکابن و عباس آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۹ هزار کلاس درس نوساز به بهره‌برداری رسید و قرار است تا پایان سال نیز پنج هزار و ۷۰۰ واحد دیگر ساخته و برای بهره برداری به آموزش و پرورش تحویل شود.

وی گفت: میزان اعتبارات سال جاری برای نوسازی مدارس کشور را سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ درصد این اعتبار تخصیص یافته و بین استان‌ها توزیع شد.

رییس سازمان نوسازی در خصوص رویکرد دولت به جمع آوری بخاری‌های نفتی مدارس در قالب استاندارد سازی گفت: در سال ۹۸ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی اعتبار تخصیص یافت که تمامی این اعتبار برای تغییر سامانه گرمایشی مدارس استفاده شد.

رخشانی مهر به افزایش ۶۵ درصدی اعتبار استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال حدود یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شد که از این میزان حدود ۶۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارهای بهینه سازی مصرف سوخت و ۵۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارهای شرکت ملی گاز بوده است که به طور کامل تخصیص و جذب شد.

وی گفت: با وجود اینکه تمامی بخاری‌های نفتی و غیراستاندار از مدارسی که دارای گاز شهری هستند جمع‌آوری شد، اما حدود چهار درصد کلاس‌های مدارس کشور دارای بخاری نفتی هستند که در این مناطق زیر ساخت‌هایی نظیر گاز یا برق وجود ندارند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش جمع‌آوری ۱۰۰ درصدی بخاری‌های نفتی در مدارس کل کشور است به همین منظور در تلاش هستیم تا ظرف ۲ سال آینده ۵۰ درصد دیگر بخاری‌های نفتی جمع آوری و استانداردسازی شود.

رخشانی مهر ادامه داد: در حال حاضر حدود ۶۳ هزار کلاس درس کشور با بخاری گازی گرم می‌شوند که از این تعداد حدود ۲۲ هزار کلاس برای استانداردسازی به پیمانکاران سپرده شد و امید می‌رود در زمان مناسب انجام شود.

وی با اشاره به هزینه ۳۰ میلیون تومانی تجهیزات استاندارد سازی گرمایشی برای هر کلاس درس گفت: تجهیزات گرمایشی استاندارد پس از نصب و راه اندازی نیازمند هزینه برای نگهداری هستند، اما در بودجه سازمان نوسازی هیچ اعتباری برای تامین هزینه‌های نگهداری آنها پیش‌بینی نشد، بنابراین نیاز است نمایندگان مجلس نسبت به ایجاد ردیف اعتباری برای تامین هزینه‌های تعمیر و نگهداری این تجهیزات کمک کنند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به تخصیص اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی برای نوسازی مدارس مازندران از محل منابع ملی اشاره کرد و گفت: این میزان اعتبار تا سقف ۱۱۰ میلیارد قابل افزایش است و اعتبارات مصوبات جلسه امروز هم از همین محل تامین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام در سه شهرستان رامسر، تنکابن و عباس آباد گفت، خوشبختانه پروژه‌های خوبی در این مناطق از محل اعتباری خیرین در دست اجرا است و برای تکمیل این پروژه‌ها هم دولت در پرداخت آن هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

رخشانی مهر تاکید کرد که چنانچه پروژه‌ای از نوسازی مدارس به خاطر پرداخت نشدن سهم دولت با کندی یا توقف مواجه شده است، اعلام شوند تا هر چه زودتر نسبت به تامین اعتبارات آن اقدام کنیم.

وی همچنین در خصوص تعریف پروژه‌های جدید در شهرستان‌ها هم گفت: اولویت اول تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است سپس برنامه‌ریزی برای پروژه‌های جدید در سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

رخشانی مهر به تامین اعتبار پنج میلیارد تومانی برای تکمیل پژوهش‌سرا تنکابن اشاره کرد و افزود: به زودی برای تجهیز مدارس شبانه روزی کتالم رامسر هم اعتبارات مورد نیاز پرداخت خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 460108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.