زیرساخت‌های خدمات فضاپایه کشاورزی توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی گفت: در امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان فضایی ایران توسعه خدمات فضاپایه حوزه کشاورزی، تعریف و اجرای طرح های تامین و توسعه زیرساخت‌ها ارایه خدمات فضاپایه در این حوزه گسترش می‌یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، «سید محمد مجابی» با امضای تفاهم‌نامه همکاری با «مرتضی‌براری» معاون وزیر و سازمان فضایی ایران افزود: به موجب این تفاهم نامه طرفین در زمینه‌های شناسایی نیازها و الزامات حوزه کشاورزی در زمینه ارائه خدمات فضاپایه در حوزه‌های سنجش از دور و ارتباطات فضایی، همکاری در تعریف طرح‌های همکاری مشترک در سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های تأمین و زیرساخت خدمات فضاپایه نظیر تأمین ماهواره و یا سنجنده‌ها و تأسیس ایستگاه، مراکز داده مورد نیاز همکاری خواهد داشت.

همکاری در تعریف طرح‌های مشترک در زمینه پایش، سنجش و پردازش داده‌های ماهواره‌های مرتبط، توسعه مشارکت در زمینه آموزش مروجان و فعالان حوزه‌کشاورزی در استفاده از خدمات فضاپایه کشاورزی، همکاری در توسعه تسهیلات حمایتی در زمینه ایجاد و حفظ استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای مبتنی بر خدمات فضاپایه، همکاری در شکل‌گیری زیست بوم توسعه خدمات‌فضاپایه کشاورزی، همکاری در توسعه کاربرد فناوری اینترنت اشیاء در حوزه کشاورزی بر مبنای ارتباطات ماهواره‌ای و همکاری در تعریف و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری مشترک جهت تامین ماهواره‌ها و ایستگاه‌های دریافت و مراکز داده مختص حوزه کشاورزی از دیگر موارد این تفاهم نامه است.

به گزارش ایرنا، سازمان فضایی ایران به اختصار ایسا سازمان ملی فضایی کشور ایران است. وظیفه این سازمان، برنامه‌ریزی برای استفاده از فضا و گسترش فناوری‌های فضایی در کشور با استفاده از دانش بومی و همکاری‌های بین‌المللی است.

توسعه فناوری ماهواره‌ای و مخابرات فضایی، سنجش از دور، پرتاب و حمل و نقل فضایی از یک طرف و توسعه منابع انسانی، ایستگاه‌های زمینی و زیرساخت‌های مناسب جهت هدایت و کنترل ماهواره‌ها از طرف دیگر، محور فعالیت‌های سازمان فضایی ایران است.

کد خبر 460106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.