سوریه نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای در جبهه مقاومت دارد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار وزیر امور خارجه سوریه، گفت: سوریه نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای در جبهه مقاومت دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، علی اکبر ولایتی و فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه در دیدار عصر امروز خود در خصوص موضوعات منطقه‌ای و روابط دو جانبه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

ولایتی در این دیدار ضمن ادای احترام به مرحوم ولید معلم وزیر خارجه سابق سوریه، با تاکید بر مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ سوریه در برابر بدخواهان و دشمنان گفت: این مقاومت و ایستادگی موجب گردید تا محور مقاومت در منطقه تقویت گردیده و طرح‌ها و خواب شوم دشمنان به ویژه برای ملت سوریه نقش بر آب شود.

مشاور مقام معظم رهبری بر توسعه روابط دو جانبه تاکید کرد و افزود: روابط راهبردی میان دو کشور روز به روز در حال تقویت است و این روند تامین کننده منافع دو کشور است که باید با جدیت دنبال گردد.

وی تأکید کرد: بدون تردید سوریه نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای در جبهه مقاومت دارد و برای ایفای این نقش بهای سنگینی را پرداخته، هر چند که امروز بیش از هر زمان دیگری با آگاهی نسبت به طرح‌های دشمنان، مسیر عزت و استقلال را با قدرت ادامه می‌دهد.

ولایتی با بیان اینکه موفقیت‌های سوریه با تدبیر دکتر بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور و حمایت مردم به دست آمد، تصریح کرد: ملت سوریه با کمک سایر کشورهای جبهه مقاومت توانسته‌اند بر توطئه‌ای بین‌المللی با مشارکت حدود ۸۰ کشور استعماری، مرتجعین منطقه و صهیونیست‌ها غلبه کنند و آن‌ها را شکست دهند و امروز ما این دستاوردها را به دولت و ملت بزرگ سوریه تبریک می‌گوییم.

وی همچنین به اقدام تروریستی اخیر در شهادت دکتر فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان اشاره و تاکید کرد: بدون تردید زودتر از آن چیزی که بعضی‌ها فکر می‌کنند، انتقام خون این‌شهید والا مقام را خواهیم گرفت و نمی‌گذاریم دشمنان جمهوری اسلامی ایران راحت و آسوده باشند و به جنایاتشان ادامه دهند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: رابطه ایران و سوریه در ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته، هر روز محکم‌تر شده و با اتخاذ تصمیمات راهبردی می‌تواند در پیشبرد اهداف نیز موثرتر وعمیق‌تر ادامه یابد.

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه هم در این دیدار با تأکید بر نقش ارزنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه تصریح کرد: ایران و سوریه روابط بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارند.

وی افزود: دو حادثه شهادت سردار قاسم سلیمانی و نیز ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران اندوه بزرگی بر قلب ملت سوریه پدید آورد و ما از این موضوع بسیار ناراحت هستیم.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین نقش آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی را در تحکیم و گسترش روابط میان دولت و ملت ایران و سوریه ستود و تاکید کرد: ایران به رهبری مقام معظم رهبری نقش موثری در منطقه ایفا کرده است.

کد خبر 460105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.