کابل: تصاویر منتشر شده درباره آزار و اذیت شهروندان افغان در ایران صحت ندارد

وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه‌ای تاکید کرد که ویدیوها و تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر آزار و اذیت جمعی از شهروندان افغان در ایران صحت ندارد.

به گزارش ایمنا، در بخشی از بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان آمده است: سفارت جمهوری اسلامی فغانستان مقیم تهران در گزارشی تاکید کرده است، در نتیجه تماس این سفارت با ادارات ذیربط جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان مهاجرین و متنفذین افغان مقیم در شهرهای متذکره، دریافتیم که ویدیوهای نشرشده مربوط به سالیان قبل بوده و همچنان ثابت نمی‌سازد که این واقعه در کجا و توسط چه‌کسانی صورت گرفته است.

وزارت خارجه افغانستان تاکید کرد: سفارت افغانستان در تهران در ادامه از قول چند تن از نمایندگان و متنفذین افغان مقیم ایران و فعالان حمایت از مهاجرین در شهر کرمان تاکید کرده است که آنان از وقوع حوادث این‌چنینی در این اواخر اطلاع ندارند. در گزارش همچنان آمده است که متأسفانه عده‌ای از شهروندان افغان توسط باندهای قاچاق به طور غیرقانونی به ایران آورده می‌شوند که سبب حوادث تلخ ترافیکی، گروگان‌گیری و گاهی سبب کشته شدن آنان می‌گردد.

وزارت امور خارجه افغانستان همچنین از موضعگیری مقامات کشورمان در این زمینه و همکاری مسئولان کشورمان در مورد حادثه، قدردانی کرد.

سفارت کشورمان در کابل در پی انتشار ویدئویی بی نام و نشان از ضرب و شتم مهاجران افغان، روز شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: در پی انتشار دو کلیپ، با موضوع ضرب و شتم اتباع محترم افغان در ایران و متعاقب آن صدور بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان مبنی بر پیگیری این امر، بلافاصله تحقیقات فنی گسترده‌ای توسط نیروی انتظامی و وزارت امور خارجه ایران در این رابطه آغاز و مشخص گردید که با نهایت تاسف عواملی در داخل افغانستان با هدف تخریب روابط و ایجاد تنش‌های مقطعی در مناسبات دو کشور؛ اقدام به پخش این ویدئوها که یکی مربوط به کشوری بجز ایران و دیگری مربوط به پنج سال پیش می‌باشد، نموده‌اند.

تردیدی نیست که مناسبات دو کشور برادر و همسایه بر اصول و پایه‌های محکمی استوار است که اقدامات بدخواهان خللی در استحکام آن به وجود نیاورده و بالعکس موجب هشیاری بیش از پیش مقامات دو کشور در برخورد با عوامل ایجاد جنگ روانی و بازی‌های تبلیغاتی در آینده خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 460097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.