استقلال ۱-۱ نفت آبادان/ فرار آبی‌ها از نخستین شکست خانگی فصل با آفساید مشکوک!

شاگردان فکری در خانه برای صنعت نفت آبادان متوقف شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال در حالی در دیدار خانگی برابر صنعت نفت متوقف شد که یکی از گل‌های آبادانی‌ها که مشکوک به آفساید بود را داور مردود اعلام کرد تا آن‌ها از شکستی خانگی گریخته باشند. این دیدار که از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه امروز دوشنبه - ۱۷ آذر ماه - در ورزشگاه آزادی برگزار شد، در نهایت دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

هفته چهارم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و نفت آبادان

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: سید احمد موسوی (دقیقه ۴۹ - برای استقلال) - محمد طیبی (دقیقه ۸۲ - برای نفت آبادان)

اخطار: داریوش شجاعیان (دقیقه ۴۵ - از استقلال) - مهدی قایدی (دقیقه ۶۲ - از استقلال) - محمد حسین مرادمند (دقیقه ۹۰+۱ - از نفت آبادان) - علی آل‌کثیر (دقیقه ۹۰+۱ - از نفت آبادان)

اخراج: -

استقلال تهران: رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، محمد نادری، سیداحمد موسوی (دقیقه ۹۰- محمد دانشگر)، داریوش شجاعیان (دقیقه ۷۹ - سجاد آقایی)، فرشید باقری، آرش رضاوند (دقیقه ۷۰ - هرویه میلیچ)، مهدی مهدی پور، مهدی قایدی و ارسلان مطهری

سرمربی: محمود فکری‌

صنعت نفت آبادان: حامد فلاح زاده، حسین ساکی، محمد اهل شاخه، محمد طیبی، عبدالله ناصری، امید حامدی‌فر، محمود مطلق زاده، حسن بیت سعید، طالب ریکانی، سیدفاخر تهامی، رضا خالقی فر

سرمربی: سیروس پور موسوی

داور:

شرح بازی: دو تیم بازی را آرام شروع کردند و بازی در بیشتر دقایق نیمه نخست صرف جدال‌های میانه میدان بازیکنان شد. اگر چه استقلال بیشتر صاحب توپ و میدان بود اما جز چند ارسال از کناره‌ها برنامه دیگری برای گلزنی نداشتند که دفاع مستحکم نفت چنین اجازه‌ای به آنها نداد تا دو تیم با تساوی سرد و بی روح راهی رختکن شوند.

نیمه دوم دو تیم با شکل و شمایلی متفاوت به میدان آمدند. ابتدا استقلالی‌ها با نخستین حمله روی شوت قایدی و مهار ناقص در ادامه به موسوی رسید تا در اولین دیداری که از ابتدا برای استقلال به میدان رفته گلزنی کرده باشد. در ادامه این زردپوشان نفت آبادان بودند که بازی را در اختیار گرفتند و توانستند حملات و ضد حملات جدی روی دروازه حریف ایجاد کنند. آن‌ها پس از چند موقعیت سوزی، دقیقه ۷۴ با روی یک کاشته و توسط ریکانی به گل رسیدند اما داور آن را آفساید تشخیص داد.

لحظاتی بعد کرنر ارسالی آن‌ها که مانند سایر کرنرهایشان در این بازی به تیر یک ارسال شد، با ضربه سر به طیبی در تیر دورتر رسید تا او آزادانه با زانو دروازه مظاهری را بگشاید. نفتی‌ها پس از زدن گل تساوی هم عقب ننشسته‌اند اما بی‌دقتی ریکانی و مهار تماشایی مظاهری فرصت برتری را از آن‌ها گرفت تا این مسابقه با تساوی یک بر یک دو تیم خاتمه یابد.

شرح گل:

۰-۱ (دقیقه ۴۹- سید احمد موسوی) - پاس خوب نادری فرصت نفوذ را در اختیار قایدی قرار داد و ضربه او را فلاح زاده نتوانست کامل در اختیار بگیرد و دفع ناقص او را موسوی با یک بغل پا در آستانه دروازه به گل تبدیل کرد.

۱-۱ (دقیقه ۸۲- محمد طیبی) - کرنر نفتی‌ها به تیر نخست ارسال شد و پس از یک ضربه سر در فضا خالی به طیبی رسید تا او با زانو توپ را وارد دروازه کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۶۷- ضد حمله نفتی‌ها با حرکت تکنیکی بیت سعید به موقعیتی خطرناک تبدیل شد و پاس او به درون محوطه را خالقی فر به ریکانی رساند اما او نتوانست توپ را در چند قدمی دروازه به گل تبدیل کند.

دقیقه ۶۸- کرنر ارسالی نفت آبادان پس از اثری کوتاه در فضا خالی به طیبی رسید و ضربه او را مظاهری نتوانست کامل در اختیار بگیرد اما در دو مرحله توپ را جمع کرد.

دقیقه ۸۴- ضد حمله سریع نفتی‌ها پاس تماشایی بیت سعید به ریکانی او را با مظاهری تک به تک کرد ولی باز هم در گشودن دروازه ناکام ماند و مظاهری توپ را به خوبی مهار کرد.

دقیقه ۷۴- یک ضربه ایستگاهی برای نفت روی دروازه ارسال شد و توپ در گوشه شش قدم به طالب ریکانی رسید و او با یک بغل پا دروازه مظاهری را باز کرد اما کمک داور این صحنه را آفساید گرفت. این اتفاق در حالی رخ داد که نفتی‌ها معترض بودند و قصد داشتند داور مسابقه متقاعد کنند که تصاویر تلویزیونی را بییند اما داور این کار را نکرد و گل نفت را نپذیرفت

دقیقه ۹۰- سانتر استقلالی‌ها از سمت چپ را پیش از رسیدن فراهانی، دانشگر زد که توپ به بیرون رفت.

نکات ویژه:

* پیش از شروع مسابقه با نمایش تصویری از دیگو آرماندو مارادونا، اسطوره فقید آرژانتینی فوتبال که به تازگی از دنیا رفته ادای احترام شد.

* پس از گل مردود صنعت نفت، نیمکت این تیم به شدت به تصمیم داور معترض و از اکبری می‌خواستند تا فیلم بازی را مورد بازبینی قرار دهد.

کد خبر 460076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.