جلوگیری از ورود سگ‌های بلاصاحب از حومه شهر به داخل بوشهر

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: سگ‌های سرگردان در این بندر با همکاری دستگاه‌های مربوطه و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های دوستدار حیوانات و محیط زیست جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی شورای شهر بوشهر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سگ‌های سرگردان در شهر بوشهر سلامت، امنیت و بهداشت شهروندان را به خطر انداخته و پرسه زدن این حیوانات در معابر عمومی شهر منظره ناپسندی ایجاد کرده‌است.

وی افزود: در این ارتباط برای هماهنگی جمع‌آوری این سگ‌ها نشستی با حضور مدیران شهرداری، محیط زیست، مرکز بهداشت، دامپزشکی، پایگاه‌های هوایی و دریایی، اداره بندر و بخشداری در فرمانداری بوشهر برگزار و تصمیم‌هایی در این زمینه گرفته شد.

پوربهی ادامه داد: در این نشست مقرر شد از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های دوستدار حیوانات و محیط زیست کمک گرفته شود و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط بازدیدی از کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب شهرداری بندر بوشهر داشته باشند.

وی با تاکید بر رفع مسائل و مشکلات این کمپ اظهار کرد: همچنین مقرر شد اداره کل دامپزشکی در زمینه عقیم سازی و پلاک‌گذاری این سگ‌ها اعتباری اختصاص دهد و سازمان محیط زیست نیز در این زمینه همکاری داشته باشد.

رئیس شورای شهر بوشهر ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد زیادی سگ حومه وارد بخش مرکزی این شهر می‌شوند، مقرر شد با همکاری شهرداری نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

پوربهی اضافه کرد: همچنین مقرر شد بخشداری نیز با توجه به اجرای این طرح با دهیاران روستاهای شهرستان هماهنگی کند که این طرح در روستاها نیز اجرایی شود.

وی دغدغه‌های حامیان حقوق حیوانات را ارزشمند برشمرد و اضافه کرد: سمن‌های فعال در این حوزه می‌توانند نقشی مهم در ساماندهی حضور سگ‌های سرگران داشته باشند که در این زمینه امیدواریم همکاری همه دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی و جمع آوری این حیوانات اقدام شود

کد خبر 460071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.