اجرای طرح لانه‌سازی برای پرندگان پارک ناژوان در فصل سرما

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: همزمان با فرارسیدن ایام سرد سال و افزایش بارش‌ها بیش از ۱۰۰ آشیانه چوبی برای پرندگان در مجموعه پارک جنگلی ناژوان ساخته و نصب می‌شود.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پرندگان زیادی در محدوده پارک جنگلی ناژوان زندگی می‌کنند که با برودت هوا قطعاً زندگی آنها با مشکل روبه رو خواهد شد.

وی ادامه داد: کمترین وظیفه امروز مجموعه ناژوان نسبت به حفظ و حراست از این محیط جنگلی و موجودات داخل آن، بسترسازی و مناسب‌سازی شرایط زیستی آنهاست.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: در این مجموعه جنگلی گونه‌های مختلفی از پرندگان از جمله چرخ ریسک بزرگ، کاکایی سرسیاه، سینه سرخ اروپایی، چک اروپایی، سهره جنگلی، سهره دمگاه سفید، توکا گلو سیاه، توکا پهلو قرمز، دم جنبانک ابلق، دم جنبانک خاکستری، دارکوب سوری، پیپت تالابی، سسک بیدی، سسک چیف چاف، سارگپه، عقاب دشتی، قرقی، سار، طوطی، قمری خانگی، کلاغ ابلق، کلاغ سیاه، زاغی و گنجشک خانگی وجود دارند.

وی تصریح کرد: در حاشیه شمال مجموعه ناژوان نیز حیوانات و جانداران زیادی از جمله سنجاب ایرانی، سوسمار آبی و راسو در باغات و مزارع به صورت پراکنده زندگی می‌کنند.

هاشمیان اظهار کرد: این مجموعه از همه علاقه مندان به محیط زیست و پرندگان دعوت می‌کند تا با ساخت لانه و آشیانه‌های چوبی و تحویل آن به مدیریت طرح ساماندهی ناژوان واقع در خیابان باغ دریاچه در این طرح خیر سهیم باشند.

وی با اشاره به برگزاری تورهای طبیعت گردی در محدوده ناژوان، اظهار امیدواری کرد: با از بین رفتن ویروس کرونا بار دیگر بتوانیم با همکاری انجمن‌های دوستدار محیط زیست تورهایی با موضوع طبیعت گردی برگزار کنیم.

کد خبر 460048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.