امدادرسانی ۷۶ تیم عملیاتی هلال‌احمر در سیل و آبگرفتگی شش استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی ۳۱۸ امدادگر و نجاتگر در قالب ۷۶ تیم عملیاتی در ۴۱ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین به هموطنان آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی در شش استان خبر داد.

به گزارش ایمنا مهدی ولی‌پور با تشریح گزارش عملیات سیل و آب گرفتگی در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مراکز کنترل و هماهنگی عملیات در استان‌های اصفهان، بوشهر، تهران، فارس، هرمزگان و یزد هموطنان در این استان متأثر از سیل و آب گرفتگی بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در مدت یادشده و با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر هزار و ۲۰۲ نفر از سیل زدگان امدادرسانی شدند که از این تعداد به ۴۲ نفر از هموطنان و مسافران متأثر از حوادث جوی و اقلیمی در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: تخلیه آب از ۷۴ واحد منزل مسکونی، از دیگر اقدامات ۷۶ تیم (متشکل از ۳۱۸ نفر امدادگر و نجات‌گر هلال احمر) در خدمات رسانی به هموطنان و مسافران در ۶ استان کشور بوده است

ولی پور درباره آمار جان باخته‌ها در اثر حوادث جوی در استان‌ها، خاطرنشان کرد: متأسفانه طبق اطلاعات دریافتی از استان‌های بوشهر و هرمزگان هفت نفر از هموطنان‌مان در اثر سیل جان باخته‌اند.

وی افزود: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ دستگاه چادر، ۲۳۶ تخته پتو، ۸۴ تخته موکت، ۱۲۹۵ کیلوگرم نایلون پوششی و سایر مواد غذایی در میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است. امدادرسانی در استان‌های بوشهر و فارس با جدیت ادامه دارد.

بنا به گزارش ایرنا، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

کد خبر 460046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.