سیاست سرو غذای سالم در سازمان‌های دانمارک

آشپزخانه‌ها در سازمان‌های مختلف شهر کپنهاگ به لطف سیاست جدید، غذاهای سازگار با محیط زیست سرو می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به سیاست جدید اتخاذ شده توسط مقامات شهری کپنهاگ، شهروندان این شهر می‌توانند غذاهای سازگار با محیط زیست را از کافه‌ها و رستوران‌های موجود در سازمان‌های مختلف این شهر تهیه کنند. این اقدام گامی به سمت پایداری شهر کپنهاگ در نظر گرفته می‌شود.

تقریباً ۹۰ درصد مواد غذایی مورد استفاده در ۷۰ هزار وعده غذایی که هر روز در آشپزخانه‌های شهر کپنهاگ تهیه می‌شود، ارگانیک است. در حال حاضر با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، تولید مواد غذایی ارگانیک و میزان استفاده پایدار آن‌ها در وعده‌های غذایی شهروندان افزایش پیدا خواهد کرد. مقامات شهری کپنهاگ شرکت Logismose Meyers A/S را به عنوان یک شریک برای مشاوره دادن به کارکنان آشپزخانه‌ها در زمینه مواد غذایی سازگار با محیط زیست و مدیریت پسماند مواد غذایی انتخاب کردند.

بنابراین، شهروندان کپنهاگ می‌توانند وعده‌های غذایی پایدارتری را که سالم‌تر هستند، طعم خوبی دارند و با آب و هوا سازگار هستند میل کنند. تهیه این نوع مواد غذایی به نفع بسیاری از کودکان، افراد مسن و آسیب‌پذیر است که هر روز غذاهای تهیه شده توسط شهرداری را مصرف می‌کنند، زیرا این وعده‌های غذایی علاوه بر این که سالم هستند و طعم خوبی دارند، با آب و هوا نیز سازگار هستند.

توافق کردن با شرکت Logismose Meyers A/S، بخشی از استراتژی تهیه مواد غذایی در شهر کپنهاگ است. این اقدام باعث می‌شود تا سال ۲۰۲۵ میلادی، مقدار کربن دی اکسید تولید شده ناشی از فرآیند تهیه غذا ۲۵ درصد کاهش پیدا کند. بنابراین طی چهار سال آینده، کارکنان آشپزخانه‌ها باید آموزش ببینند که چگونه میزان پسماند مواد غذایی را کاهش دهند و غذاهایی سازگار با محیط زیست و آب و هوا تولید کنند که بر اساس نیازها و پیش نیازهای هر آشپزخانه باشد.

کد خبر 460022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.