سقوط به قعر در انتظار بارسلونا

یک تیم می‌تواند تا آخرین لحظه برای کسب موفقیت تلاش کند، اما وقتی حتی سرمربی هم از تیم ناامید شده باشد دیگر امیدی باقی نمی‌ماند؛ قصه‌ای که شرح حال این روزهای بارسا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، بارسلونا در حال حاضر روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و شکست این تیم برابر کادیز یکی از غیرمنتظره‌ترین نتایجی بود که در هفته‌های اخیر رقابت‌های لالیگا رقم خورده است.

شاگردان رونالد کومان در فصل جاری به هیچ وجه عملکرد جالبی نداشته و طی ۱۰ بازی تنها موفق به کسب ۱۴ امتیاز شده‌اند که از این حیث در رقابت‌های لیگ اسپانیا در حال ثبت یکی از بدترین رکوردهای خود در تاریخ هستند. این در حالی است که اتلتیکو مادرید، رقیب دیرینه بارسا در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد و آبی و اناری‌ها تنها ۳ امتیاز تا منطقه سقوط فاصله دارند.

چهار پیروزی، چهار تساوی و دو شکست حاصل کار کاتالان‌ها تا اینجای فصل بوده است و این تیم تقریباً در نیم قرن گذشته هیچ گاه تا این حد ضعیف عمل نکرده است. این در حالی است که بارسایی ها با ارنستو والورده شرایط بسیار بهتری در لیگ داشتند و مسلماً جانشین‌های پس از او یعنی کیکه ستین و حالا رونالد کومان، حتی نزدیک به سطح و اندازه‌های بارسلونایِ چند سال قبل نیستند.

بارسا این روزها نه در دفاع خوب است و نه در حمله. تیمی که کار آن در همه قسمت‌های زمین می‌لنگد و اگر بازیکنانی همچون مسی و تراشتگن در ترکیب این تیم نبودند، شاید بارسا جایگاهی پایین‌تر از جایگاه فعلی داشت. شرایط تنها برای هواداران بارسلونا ناامید کننده نبوده و حتی کومان نیز معتقد است که شکست برابر کادیز این تیم را بیش از پیش در جایگاه ضعف قرار داده است.

شاید بارسلونا در حال حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا عملکرد خوبی ثبت کرده باشد، اما به غیر از یوونتوس دیگر حریفان این تیم در مرحله گروهی آنچنان توانایی مواجه کردن بارسا با چالش را نداشته‌اند و باید صبر کرد و دید در ادامه رقابت‌های اروپایی چه اتفاقی برای بارسا رقم خواهد خورد. اما شاید برای بارسایی ها مهم‌تر از پیشرفت در رقابت‌های اروپا، حضور در میانه جدول لالیگاست که قطعاً به مذاق هیچ هواداری خوش نمی‌آید.

کد خبر 460002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.