استقلال_صنعت نفت آبادان/ فکری با لشگری از مصدومان رو در روی پورموسوی

استقلال که به دلیل مصدومیت از همراهی پنج بازیکن اصلی خود محروم است، باید همین روزها با صنعت نفت خوش فرم دیدار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه امروز دوشنبه - ۱۷ آذر ماه - در ورزشگاه آزادی تهران میزبان صنعت نفت آبادان در قالب هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود. آبی‌پوشان با وجود چند بازیکن کلیدی مصدوم پیگیر ادامه روند پیروزی‌هایشان در دیدارهای خانگی هستند و امیدوارند با دست پر مستطیل سبز آزادی را ترک کنند. آن طرف میدان نیز صنعت نفت که تا اینجای کار عملکرد خوبی از خود در لیگ بر جا گذاشته، انگیزه فراوانی برای کسب امتیاز از حریف تهرانی‌اش دارد.

اصرار عجیب استقلال به ارسال‌های بلند

محمود فکری از زمانی که روی نیمکت استقلال نشسته، نتایجی نوسانی کسب کرده است. او دو دیدار خانگی مقابل مس رفسنجان و ماشین سازی را برده است اما در ورزشگاه فولاد آرنا مغلوب نکونام و یاران شد و در زمین بی‌کیفیت شهر قدس، به تساوی با پیکان رضایت داد. به نظر می‌رسد سبک بازی این روزهای آبی‌های پایتخت در آزادی بیشتر جواب داده و آن‌ها برای افزایش مجموع امتیازات‌شان، نباید هیچ فرصتی را در ورزشگاه خانگی از دست بدهند.

تاکتیکی که شاگردان فکری در چند مسابقه اخیر اتخاذ کرده‌اند، ارسال از جناحین و ایجاد موقعیت سرزنی برای مهاجمان بوده است که انتقاداتی فراوانی را به همراه داشته است چرا که فورواردهای این تیم از قد بلندی برخوردار نیستند و شاید رسیدن به گل از این روش چندان منطقی به نظر نرسد. آبی‌ها به خوبی می‌دانند با برد در این مسابقه به تعقیب کننده جدی گل گهر در صدر جدول تبدیل شده و به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این فصل از لیگ برتر شناخته می‌شوند.

لشگری از مصدومان، روی دست فکری

با مصدومیت وریا غفوری احتمال چند هفته دوری او از میادین، تعداد مصدومان استقلال به پنج نفر افزایش پیدا کرد. سیاوش یزدانی خیلی زودهنگام و در همان هفته نخست مصدوم شد و هنوز مشخص نیست بتواند استقلال را در بازی عصر کند همراهی کند. شیخ دیاباته، ستاره مالیایی نیز هفته گذشته در جریان تمرینات آبی‌ها دچار مصدومیت شد. به جز این بازیکن‌ها، فرشید اسماعیلی و مسعود ریگی نیز با آسیب دیدگی دست و پنجه نرم می‌کنند و نمی‌توانند برای استقلال مقابل نفت آبادان به میدان بروند؛ اتفاقی که خبر خوبی برای فکری و کادر فنی آبی‌های پایتخت نیست و حالا با از دست دادن پنج بازیکن ترکیب اصلی خود، کار سختی برای چینش جدید نفرات در دیدار امروز دارند.

جنگ نفت برای مدعی ماندن

صنعت نفت آبادان که در این فصل سکان هدایتش را در اختیار پورموسوی قرار داده، در هفته‌های ابتدایی عملکرد قابل قبولی به ثبت رسانده است. آن‌ها دو مصاف‌شان در آبادان را با پیروزی برابر پیکان و ذوب آهن پشت سر گذاشتند و در دقایق پایانی، از شکست برابر شهر خودرو در مشهد گریختند. صنعت نفتی‌ها سه هفته پیش نیز میهمان دیگر تیم سرخابی یعنی پرسپولیس بودند که در نهایت با تک گل سیامک نعمتی از روی نقطه پنالتی مغلوب شدند.

حالا شاگردان پورموسوی از نظر امتیاز با ۷ امتیاز با استقلال برابر هستند و جدال امروزشان می‌تواند نقش بسزایی در تعیین تکلیف رده‌های بالا جدول داشته باشد. به علاوه شکست پنج بر صفر در دیدار رفت فصل گذشته با هدایت دراگان اسکوچیچ مقابل استقلال رویایی استرا، باعث شده تا انگیزه نفتی‌ها برای این مسابقه دو چندان شود.

چشم امید به کاپیتان طالب و پنالتی!

طالب ریکانی که با ۴ گل زده به همراه گادوین منشا و امین قاسمی نژاد در صدر جدول گلزنان قرار دارد، امید نخست گلزنی نفتی‌های آبادان در دیدار امروز است. نکته جالب درباره گل‌های ریکانی در فصل جاری این است که او به جز یک گل، بقیه را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده که شاید از این حیث رکورد خاصی برای او محسوب شود. این آمار نشان می‌دهد بازیکنان صنعت نفت مهارت ویژه‌ای در گرفتن پنالتی دارند و شاید اگر مدافعان استقلال هشیار نباشند، یک پنالتی و گل دیگر جلو اسم طالب ریکانی به ثبت برسد.

کد خبر 459974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.