امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از برف و کولاک در ۲۰ محور کوهستانی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات متنوع امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به آسیب دیدگان از برف و کولاک در ۲۰ محور کوهستانی ۱۱ استان از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد باقر محمدی با ارائه آخرین گزارش عملیاتی از امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی افزود: در ٢٤ ساعت گذشته بارش برف در ١١ استان آذربایجان شرقی، زنجان، سمنان، قزوین، قم، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان آغاز شده که تاکنون ۱۸۰ نفر در ٢٠ محور کوهستانی امدادرسانی شده‌اند.

وی توضیح داد: در ۲۴ ساعت گذشته، ٥٤ نفر از در راه ماندگان برف و کولاک که در میان آنان شماری زن و کودک نیز حضور داشتند در پایگاه‌های امداد و نجات و اماکن امن و گرم اسکان اضطراری یافته و ۲۳ خودروی گرفتار در برف و کولاک نیز از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر رهاسازی شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این سلسله عملیات امدادرسانی در برف و کولاک ٢٦ تیم امدادی در پوشش ٧٧ امدادگر و نجاتگر به ارائه خدمات متنوع امدادی به متاثران از حوادث جوی پرداختند.

محمدی گفت: در مدت زمان یادشده مقادیری بیسکویت، آب معدنی به عنوان تغذیه اضطراری و ۱۰۹ تخته پتوی امدادی برای محافظت از سرمازدگی و شماری بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی در میان هموطنان متأثر از برف و کولاک و مسافران در راه مانده توزیع شد و امدادگران توانستند با استفاده از تکنیک نجات فنی ۲۳ دستگاه خودروی در برف مانده را نیز به حرکت درآورند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ایرنا گفت: از عموم هموطنان و مسافران زمستانی درخواست می‌کنیم در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت در سراسر کشور با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

کد خبر 459940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.