سالمندان در برابر فشارهای روانی کرونا مقاوم‌تر هستند

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که افراد مسن راحت‌تر می‌توانند با تنهایی و انزوای اجتماعی ناشی از همه گیری کرونا مقابله کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معمولاً بیماری‌های همه‌گیر استرس‌زا است و تنهایی و انزوای اجتماعی ناشی از آن بر سلامت روان افراد آسیب وارد می‌کند. با وجود اینکه همه افراد به برقراری ارتباط اجتماعی نیاز دارند، اما برخی از آن‌ها راحت‌تر با مشکل تنهایی و انزوای اجتماعی کنار می‌آیند. پژوهشگران معتقد هستند انزوای اجتماعی می‌تواند باعث بروز علائم جسمی مانند ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، افزایش خطر ابتلا به دیابت و مرگ و میر افراد شود. علاوه بر این تنهایی خطر ابتلا به فشار خون بالا را در افراد مسن افزایش می‌دهد.

گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تاثیر تنهایی و انزوای اجتماعی همه‌گیری ویروس کرونا بر سلامت روان افراد مسن، مطالعه جدیدی انجام دادند. با وجود اینکه افراد مسن جزو گروه آسیب‌پذیر جامعه در برابر بیماری کرونا در نظر گرفته می‌شوند و احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری و حتی مرگ و میر ناشی از کرونا در این گروه بیشتر است، اما محققان متوجه شدند این افراد کمتر از جوانان تحت تاثیر فشارهای روانی ناشی از انزوای اجتماعی و تنهایی قرار می‌گیرند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد سالمندان به دلیل داشتن تاب‌آوری بیشتر و انگیزه برای برقراری ارتباط با دیگران، در برابر فشارهای روانی بیماری کرونا، بیشتر مقاومت می‌کنند. محققان معتقد هستند تاب‌آوری، برقراری ارتباط معنادار با دیگران و دسترسی به مراقبت‌های سلامت روان با هم مرتبط است. البته افراد مسن نیز با وجود اینکه تاب‌آوری بیشتری دارند، نگران حفظ سلامت جسمی و تامین رفاه مالی خود هستند.

به گفته محققان، افزایش دسترسی به تکنولوژی و آموزش‌های مرتبط ممکن است به سالمندان کمک کند ارتباطات اجتماعی خود را حفظ کنند و از این طریق سلامت روان خود را بهبود بخشند. نتایج این مطالعه در مجله JAMA منتشر شده است.

کد خبر 459915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.