ظهور اتوبوس‌های مدرن در کرواسی

دوبروونیک، از شهرهای تاریخی کرواسی در ساحل دریای آدریاتیک، به زودی میزبان ۱۱ اتوبوس مدرن خواهد بود و با بکارگیری آن‌ها در مسیر نزدیک شدن به پایداری گام بر خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار دوبروونیک برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه خود در مسیر ایجاد شهری پایدار، تعداد ۱۱ اتوبوس مدرن برای حمل و نقل عمومی خریداری کرده و قرار است در خیابان‌های شهر به حرکت درآورد. اتوبوس‌های جدید علاوه بر کاهش انتشار گاز کربن در هوا، از امکانات لازم و جذابی برخوردار خواهند بود و در نتیجه شهروندان را بیش از قبل به استفاده از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی ترغیب خواهند کرد. خریداری این اتوبوس‌ها، ۲۳ میلیون کونا، واحد پول کشور کرواسی، برای شهر هزینه دارد که تقریباً سه چهارم آن را اتحادیه اروپا از طریق صندوق توسعه مناطق اروپایی فراهم می‌کند.

شهردار دوبروونیک متعهد شده تا چند سال آینده میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در شهر را به حداقل برساند که استفاده از حمل و نقل پاک را عامل مهمی در رسیدن به این هدف می‌داند. در همین راستا، اولین گام برای رسیدن به هدف صفر انتشار گاز کربن، بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری بوده که شهردار از خرید اتوبوس‌های بیشتر تا آینده‌ای نه چندان دور خبر داده است.

شهردار از طراحان اتوبوس‌های فوق خواسته است تمام جوانب تامین آسایش مردم را در نظر گیرند تا گرایش شهروندان دوبروونیک به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش دهند که این کار به سهم خود تردد از طریق خودروهای شخصی و در نتیجه انتشار گاز دی اکسید کربن را به حداقل می‌رساند. مقامات رسمی دوبروونیک اعلام کرده‌اند که اتوبوس‌های جدید تا ۲۰۰ روز آینده در خیابان‌های شهر به حرکت در خواهند آمد.

پیش از این نیز اتحادیه اروپا بیش از یک میلیارد کونا برای اجرای پروژه‌های شهری دوبروونیک در اختیار مقامات رسمی شهر قرار داده و از طریق آن، بسیاری از زیرساخت‌های شهری ارتقا یافته است.

کد خبر 459895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.