مزایای فاز سوم شبکه شاد سرعت بالاتر و امکان بارگذاری بیشتر است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: راه‌اندازی فاز سوم شبکه شاد مزایایی دارد که مهمترین آن داشتن سرعت بالاتر و امکان بارگذاری اطلاعات بیشتر است که در آموزش دانش‌آموزان ابتدایی بسیار کمک کننده خواهد بود.

لیلاسادات ابطحی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه شبکه شاد یک اپلیکیشن نو و ملی است، اظهار کرد: باید آموزش و پرورش احساس غرور داشته باشد که با شیوع همه گیری ویروس کرونا در کشور، در فرصت بسیار کم و با همکاری همراه اول این اپلیکیشن را طراحی کرد و در فضایی که بسیاری از همکاران فرهنگی نگران نحوه ارائه آموزش بودند با موفقیت این مورد را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه هر روز که می‌گذرد قابلیت‌های این اپلیکیشن در حال افزایش است، افزود: در هفته گذشته روی افزایش سرعت این اپلیکیشن به شدت کار شده است و هر روز در حال ارتقای آن هستند. به زودی شاهد ارتقا و و راه اندازی فاز سه شبکه شاد خواهیم بود که به لحاظ کارایی و سرعت توانمندی زیادی خواهد داشت.

نحوه ارائه آموزش‌ها برای کلاس اولی‌ها در شبکه شاد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: کلاس اولی‌ها در آموزش آنلاین در بحث صداکشی و یادگیری حروف دشواری‌هایی دارند همکاران فرهنگی در کلاس اول افراد باتجربه و پرکاری هستند و سعی آنها بر این بوده که در این زمینه کار را به درستی پیش ببرند. البته همه معلمان بر این مسئله آگاه هستند که کار کردن در فضای مجازی برای آنها تجربه جدیدی است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در این زمینه نگرانی هم وجود داشت که در این اپلیکیشن قابلیت‌های مورد نظر همکاران فرهنگی ارائه نشده باشد، به همین دلیل راهبران آموزشی، ایجاد گروه‌های درسی و محتواسازی را انجام دادند و در حال حاضر این محتواها را در اختیار دارند و نظارت‌های مرتبی نیز بر آن می‌شود تا اگر در گروه‌های آموزشی احساس ضعفی بود با پیگیری سرگروه‌ها و حمایت آنها رفع نواقص محتواها به وسیله گروه پیگیری شود و آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: امیدواریم که در آینده بتوانیم این رصد را عمیق‌تر انجام دهیم و فرصتی فراهم شود تا بتوانیم دانش آموزانی که دچار ضعف هستند را به صورت بیشتری تحت پوشش قرار دهیم.

ابطحی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی فاز سوم شبکه شاد مزایایی دارد، گفت: مهمترین مزیت این فاز داشتن سرعت بالاتر و امکان بارگذاری اطلاعات بیشتر است که در آموزش دانش آموزان ابتدایی بسیار کمک کننده خواهد بود.

حرکت از آموزش سنتی به سمت یادگیری الکترونیکی

وی در توصیه به خانواده‌ها، اظهار کرد: برای آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی اهمیت بالایی دارد و با تلاش دسته جمعی و هم‌افزایی تمام مدیران، راهبران، کارشناسان این امر مهم میسر می‌شود و تمایل فرهنگیان نیز همین بوده که این اتفاق بیفتد و شاهد برقراری عدالت آموزشی باشند.

ابطحی بیان کرد: حرکت از آموزش سنتی به سمت یادگیری الکترونیکی یکی از چرخش‌های تحول آفرین در حال اجرا در زیست بوم جدید بوده است که در شرایط کرونایی شاهد آن هستیم. این اتفاق نقش خانواده را بسیار حائز اهمیت کرده و در آموزش مجازی هدایت، حمایت و نظارت پشتیبان دانش آموز اهمیت بسیاری دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی همراهی خانواده و صبر و حوصله داشتن آنها بسیار مهم است، اظهار کرد: هدف همه فرهنگیان رشد سطح توان دانش‌آموزان در دریافت آموزش آنلاین است و با وقوع این اتفاق می‌توان به رشد جمعی رسید. دیدگاه آموزش و پرورش مساعدت خانواده در این زمینه است و باید خانواده‌ها نیز همراه آموزش و پرورش باشند تا با ایستادگی در کنار معلمان بتوانند این مسیر را با موفقیت به پایان ببرند.

کد خبر 459884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.