مجلس باید در اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده با شوراها مشورت می‌کرد

نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: نمایندگان مجلس با کدام یک از اعضای شوراهای شهر مشورت کرده‌اند و به این جمع‌بندی رسیده‌اند که به لایحه اصلاح قانون «مالیات بر ارزش افزوده» رای مثبت دهند؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اصلاح قانون «مالیات بر ارزش افزوده» و دادن اختیار تعیین عوارض شهری به وزارت کشور از سوی مجلس، اظهار کرد: با این مصوبه مجلس شوراها از یک نهاد قانونگذار به یک مجموعه نمایشی تبدیل می‌شوند که عملاً هیچ اختیار و تأثیرگذاری نخواهد داشت.

وی افزود: دولت تا چه میزان در انجام وظایف خود موفق بوده است که امروز به دنبال در اختیار گرفتن وظایف شوراهاست؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این موارد ارتباط هرچه نزدیک‌تر نمایندگان شورای شهر و نمایندگان اصفهان در مجلس حائز اهمیت است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس با کدام یک از اعضای شوراهای شهر مشورت کرده‌اند و به این جمع‌بندی رسیده‌اند که به این لایحه رأی مثبت دهند و بر چه اساسی به این نگاه و اتفاق نظر رسیده‌اند؟

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید در خصوص پیامدهای این لایحه اشراف بیشتری پیدا می‌کردند تا با آگاهی کامل نسبت به آن رأی می‌دادند، اظهار کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید شرایط و ظرفیت تمام شهرها و روستاهای کشور مورد توجه باشد بنابراین نیاز است که در وضع عوارض تصمیم‌گیری به عهده شوراهای شهر گذاشته شود.

ملت تاکید کرد: اصلی‌ترین وظیفه شوراها قانونگذاری و نظارت بر مصوبات است و اگر قرار باشد اختیار مصوبات و تصمیمات از شوراها گرفته شود، این نهاد عملاً کارایی لازم را نخواهند داشت و شرایط از آنچه اکنون وجود دارد نیز سخت‌تر خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوارم با تجدید نظر جدی در مصوبه اخیر مجلس، تدبیر ویژه درخصوص منافع و مصالح مردم در نظر گرفته و تأمین شود.

کد خبر 459867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.