وضعیت آرامگاه شهدای ۱۶ آذر مناسب نیست

رئیس کمیته میراث شورای شهر تهران گفت: آرامگاه شهدای ۱۶ آذر برای زیارت اهل این قبور و ادای احترام به آنان مسیر مناسبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خلیل‌آبادی، در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت ۱۶ آذرماه، روز دانشجو، گفت: این نکته را یادآور می‌شوم که مزار این عزیزان در آرامستان امام زاده عبدالله و مزار شهدای قیام ۳۰ تیر در آرامستان ابن بابویه شهرستان ری قرار دارد.

وی افزود: این آرامستان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند، لذا در این روز تاریخی از سازمان اوقاف، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری تهران می‌خواهم نسبت به تهیه طرح جامع برای ساماندهی این دو آرامستان که می‌تواند یکی از مراکز گردشگری و تاریخی شهرری و تهران باشد اقدام کنند.

خلیل‌آبادی با اشاره به ثبت میراثی هر دو آرامستان تصریح کرد: این درحالی است که برخی از قبور دچار معضلاتی همچون تخریب شده‌اند و مکان دفن شهدای ۱۶ آذر برای زیارت اهل این قبور و ادای احترام به آنان مسیر مناسبی ندارد. همچنین مزار شهدای ۳۰ تیر با تاریخ و فعالیت ارزنده‌ای که داشتند نیز به این وضع دچار شده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش خواستار شد: سازمان اوقاف، شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه به وظایف خود جامه عمل بپوشانند تا بیش از این شاهد تخریب آثار تاریخی و هویتی خود نباشیم.

کد خبر 459818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.