سه مرکز تست سریع کرونا در شهرستان راه‌اندازی شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه از افتتاح سه مرکز سریع تشخیص کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی پارسا در ستاد مدیریت و کنترل کرونا در این شهرستان، اظهار کرد: با آغاز طرح غربالگری خانه به خانه توسط نیروهای همیشه در صحنه بسیج در قالب طرح حافظان سلامت محله شهید سلیمانی و افزایش میزان شناسایی بیماران مبتلا به کرونا، سه مرکز تشخیص و تست سریع کرونا در شهرستان راه‌اندازی شد.

وی افزود: در حال حاضر دو نوع تست پی سی آر و تست رپید یا سریع برای شناسایی مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی شهرستان شاهین شهر وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه، تصریح کرد: تست رپید برای تمام افراد علامت‌دار که با فرم ارجاع در طرح غربالگری خانه به خانه به مراکز نمونه گیری معرفی می‌شوند در شهرهای گز و شاهین شهر انجام می‌شود.

وی گفت: تست پی سی آر برای گروه‌های پرخطر شامل زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، افراد با بیماری زمینه قلبی، ریوی، فشار خون، دیابت، سرطان، تالاسمی، هموفیلی و اطرافیان بدون علامت بیماران مثبت با ارجاع به مرکز تست کرونا در شاهین شهر انجام می‌شود.

پارسا افزود: در حال حاضر تست سریع کرونا تنها در شهرستان‌های اصفهان، شاهین‌شهر و میمه، فلاورجان، نجف آباد، خمینی‌شهر، و لنجان انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در اجرای طرح ضربت بازرسی و نظارت با محوریت بهداشت حرفه‌ای در شبکه بهداشت شهرستان در هفته گذشته، ۸ واحد متخلف پلمب شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: در این طرح چهار تیم بازرسی از بازرسان بهداشت حرفه‌ای، اتاق اصناف و بسیج، ناظران هلال‌احمر و نیروی انتظامی از مناطق صنعتی، اماکن عمومی و اداره‌ها بیش از ۲۰۰ بازرسی انجام دادند که ١۵ مورد اخطار شفاهی، سه مورد پلمب واحد کارگاهی سنگبری، دو مورد پلمب دفاتر پیشخوان دولت و سه مورد پلمب صنوف خدمات فنی انجام شد.

کد خبر 459815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.