جهانگیری: تامین کالاهای اساسی برای سه ماه پایان سال با جدیت پیگیری شود

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری جدی برای تامین کالاهای اساسی و دارو برای سه ماه پایانی سال، گفت: با دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰تومانی که کالا وارد نکردند، برخورد جدی می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری در جلسه تأمین ارز کالاهای اساسی و ضروری با تاکید بر ضرورت تأمین کالاهای اساسی و دارو به ویژه در سه ماهه پایانی سال، از دستگاه‌های ذیربط خواست نسبت به تأمین کالاهای اساسی و دارو پیگیری مستمر و مجدانه داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق جهت تأمین کالاهای اساسی و دارو برای سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: لازم است میزان کالاهای اساسی و دارو و همچنین ارز مورد نیاز برای سال ۱۴۰۰ برآورد شود تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی گزارشی‌ها درباره افرادی که از سال ۹۸ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو و کالای اساسی دریافته کرده اما کالایی به کشور وارد نکرده اند، تصریح کرد: کارگروهی برای شناسایی دقیق این افراد و شرکت‌ها فعال شده و در صورت تأیید وارد نکردن دارو و کالا به کشور، با آنها برخورد جدی خواهد شد.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت ذخایر کالاهای اساسی ارائه و تصمیماتی نیز برای جبران کمبود ذخایر برخی اقلام و کالاها اتخاذ شد.

کد خبر 459808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.