انحراف خودروی مجمع نمایندگان استان اصفهان در خوانسار/آبگرفتگی منازل گلدیس شاهین‌شهر

معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان وضعیت امدادرسانی در شهرستان‌های استان و جزئیات انحراف خودروی مجمع نمایندگان استان اصفهان در خوانسار را تشریح کرد.

داریوش کریمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در حوادث جوی و بارندگی اخیر، اظهار کرد: در شهرستان‌های استان اصفهان مانند فریدون‌شهر، خوانسار، تیران و کرون، اصفهان، شاهین شهر و سمیرم بارندگی بسیار خوبی داشتیم و امدادرسانی‌ها در این مناطق صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در شرق اصفهان نزدیک رامشه تیم‌های واکنش سریع و امداد و نجات هلال‌احمر برای تخلیه آب و امدادرسانی به این محدوده اعزام شدند، اضافه کرد: همچنین در شهرستان شاهین شهر در منطقه گلدیس آب گرفتگی جزئی بوده که تیم‌های هلال‌احمر اصفهان به عنوان نیروهای کمک‌رسان و پشتیبان به نیروهای آتش‌نشانی کمک کرده و در این زمینه وارد عمل شدند.

محورهای مواصلاتی استان برای تردد باز است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان، درباره جزئیات آب گرفتگی منازل محدوده گلدیس شاهین‌شهر، تصریح کرد: وقتی بارندگی شدت پیدا می‌کند تعدادی از خانه‌ها که روی سطح زمین منفی هستند و حالت زیرزمین، منفی ۶۰ یا منفی ۱۲۰ هستند آب بارندگی وارد آن‌ها می‌شود که نیازمند امدادرسانی در حوادث جوی هستند و معمولاً آتش‌نشانی وارد عمل شده و تیم‌های هلال‌احمر نیز در این زمینه برای امداد اعزام شدند.

وی بیان کرد: در سمیرم هم خودرویی گرفتار برف و گل بوده است که به آن نیز به وسیله تیم‌های امداد و نجات امدادرسانی شد. در مابقی مناطق گزارش حوادث خاصی را نداشتیم و با توجه به اینکه بارندگی هم کاهش پیدا کرده وضعیت آرامتری ایجاد شده است.

کریمی با تاکید بر اینکه تاکنون شاهد وقوع حوادث خاصی نبودیم، افزود: محورهای مواصلاتی استان برای تردد باز است و ۴۲ پایگاه امداد و نجات و قریب به ۲۳۰ نفر به صورت ۲۴ ساعته در حالت آماده‌باش برای امدادرسانی به حادثه دیده‌ها حضور دارند. علاوه بر این تعداد پایگاه زمینی یک پایگاه امداد و نجات هوایی نیز برای امدادرسانی به مصدومان در حالت آماده‌باش بوده که در وضعیت بارندگی هوا، چندان قادر به پرواز هوایی نیست.

انحراف خودروی مجمع نمایندگان استان اصفهان در خوانسار

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان در خصوص حادثه خودروی مجمع نمایندگان استان اصفهان در صبح امروز، اظهار کرد: دکتر خاتمی رئیس مجمع نمایندگان استان که صبح امروز در حرکت به سمت استان اصفهان بودند به دلیل لغزندگی محور به جهت بارش برف در محدوده محور خوانسار به سمت دامنه بعد از قلعه بابا محمد دچار حادثه شده و از جاده منحرف شده است. در این حادثه مصدوم نداشتیم و به وسیله نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر امدادرسانی سریع شد.

کریمی در خصوص حوادث جوی اخیر استان به شهروندان توصیه کرد: از همه شهروندان تقاضا داریم که در مناطق صعب‌العبور و برف گیر و مناطق غربی مانند فریدون‌شهر و سمیرم که با حوادث برف و کولاک مواجهند اگر ضرورتی ندارد شهروندان به این مناطق سفر نکنند همچنین در این مناطق با تاریک شدن هوا و در شب امکان لغزندگی و کولاک برف وجود دارد.

وی تاکید کرد: همشهریانی هم که مجبور به تردد در این مناطق هستند حتماً با تجهیزات کامل ایمنی خودرو و همراه داشتن وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ و بازبینی خودرو قبل از سفر اقدام به تردد کنند تا در جاده‌ها خودروی آنها مشکل فنی نداشته باشد و در رانندگی تعجیل نکرده و با احتیاط رانندگی کنند تا دچار حادثه نشوند و در صورت بروز هر گونه مشکل با شماره امدادی ۱۱۲ امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر برای اعزام نیروها تماس بگیرند.

کد خبر 459807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.