جلسات کارشناسی آلودگی هوای اصفهان تشکیل شود/ توقف ساخت غیرقانونی در مجاورت سی و سه پل

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان از استاندار اصفهان درخواست کرد تا پس از ارسال نتایج دو مطالعه دانشگاهی درباره آلودگی هوای اصفهان نسبت به برگزاری جلسات کارشناسی و موثر در استان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: انجام دو مطالعه دانشگاهی درباره آلودگی هوای اصفهان توسط دو دانشگاه صنعتی و اصفهان به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه نتایج این دو پژوهش که با هزینه شهرداری اصفهان انجام شده، به استانداری ارسال می‌شود، افزود: از استاندار اصفهان درخواست می‌کنم تا پس از ارسال نتایج، نسبت به برگزاری جلسات کارشناسی و مؤثر در استان اقدام کند تا همه ارکان مدیریتی استان و کلانشهر اصفهان از حاصل و دسترنج این دو پروژه پژوهشی، بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برش‌هایی از بودجه ۱۴۰۰ کشور منتشر شده است، تصریح کرد: فراموشی زاینده‌رود و حقابه زیست‌محیطی حوضه آبریز این رودخانه در بودجه سال آینده محسوس است.

وی تاکید کرد: از نمایندگان مجلس به‌ویژه مجمع نمایندگان شهرستان و استان درخواست می‌کنیم که در این رابطه و در روزهای باقی مانده از جلسات بررسی بودجه، نقش مؤثری در احقاق حق مردم اصفهان داشته و حقابه زیست محیطی زاینده‌رود با برنامه‌های مؤثر و کارگشا پیش‌بینی شود.

محمدی با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه با حضور نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان و با هدف صیانت از هویت تاریخی شهر، گفت: اتفاقات نامناسبی در چند دهه اخیر به وقوع پیوسته و حریم تاریخی اصفهان را مورد بی‌مهری قرار داده است بنابراین به حساسیت بیشتری برای صیانت از میراث اصفهان نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین و ارزشمندترین ثروت اصفهان، هویت تاریخی این شهر است، ادامه داد: دو هفته پیش تذکری درخصوص ساخت غیرقانونی یک ساختمان در حریم سی و سه پل دادم که این موضوع پیگیری شد و شهردار منطقه وعده توقف آن را داد و به مالک اخطار داده شده که نمی‌تواند طبقه مازاد روی کد ارتفاعی سه طبقه را احداث کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با رویکرد مثبت دستگاه قضائی استان برای تبدیل محدوده تاریخی و فرهنگی پل شهرستان به محدوده‌ای گردشگری، این فرصت برای شهردار اصفهان پیش آمده تا ساماندهی این محوطه را جهت صیانت از هویت تاریخی پل شهرستان در دستورکار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: ردیف‌های مربوط به مناسب‌سازی در بودجه مناطق شهرداری به شکل مناسبی محقق نشده و لازم است مواردی که ردیف‌های بودجه آن‌ها نادیده گرفته شده یا جابه‌جا شده است، در اصلاح بودجه سال ۹۹ لحاظ شود.

محمدی با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی شهری از پروژه‌های کم‌هزینه با بیشترین رضایت برای یکی از عزیزترین اقشار جامعه بوده نباید بنا به هر دلیلی مورد غفلت قرار گیرد، اضافه کرد: مراکز و ساختمان‌های شهرداری باید پیش از سایر ساختمان‌ها از شرایط مناسب‌سازی برای معلولان برخوردار باشند.

کد خبر 459797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.