روش‌های سرمایه‌گذاری کم ریسک در بازار سرمایه

عضو شورای عالی بورس گفت: سطح دانش مورد نیاز با توجه به مدل ورود به بازار بورس (مستقیم یا غیرمستقیم) متفاوت است، اما به هر حال دانستن شیوه های کلی معامله، شناخت از فضای بازار و آگاهی از اطلاعات مالی برای وارد شدن در این بازار، ضروری است.

به گزارش ایمنا به نقل از سنا، سعید اسلامی، عضو شورای عالی بورس اظهار کرد: بهتر است افراد از خدمات تخصصی نهادهای دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به ویژه شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری و شرکت‌های سبد گردان استفاده کنند یا اینکه از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری به طور غیر مستقیم به سرمایه‌گذاری در این بازار بپردازند.

وی افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نهادهای دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند و توسط تیم‌های متخصصی اداره می‌شوند و به این ترتیب می‌توانند برخی از ریسک‌های سرمایه گذاری را به طور مناسب‌تری کنترل کنند. البته سرمایه گذاران باید بدانند که بازار سرمایه در ذات خود دارای ریسک است. از طرفی هم چون مجموعه اقتصاد ما دارای ریسک‌هایی بیشتر از کشورهای با ثبات اقتصادی است، کنترل ریسک در آن از ارزش زیادی برخوردار است.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: بهتر است سرمایه گذاران پول‌های ضروری خود را وارد بازار سرمایه نکنند؛ اساساً فعالان حرفه‌ای بازار سرمایه هم با فروش دارایی‌های خود به بازار سرمایه وارد نمی‌شوند، زیرا همانطور که اشاره شد، این بازار به دلیل ریسک‌هایی که در ذات خود دارد ممکن است موجب خسران در دارایی‌ها شود.

کد خبر 459778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.